De Excimer Laser

• Jacqueline

Dag allemaal ik ben een meisje met toch wel lichtelijke paniek gevoelens in mijn lichaam.

Ik heb verleden week maandag mijn rechteroogje laten laseren in Eindhoven, van de behandeling zelf voelde ik helemaal niets heb daarna wel 2 dagen pijn gehad aan mijn oog, gezwollen oog, veel tranen en inderdaad het gevoel van een zandkorrel in je oog te hebben.

Alle symptomen die ik had stonden op het formulier van de dokter dus ik viel goed in de prijzen, had ze allemaal.

De dokter deed een lens op mijn oog als een soort verband zodat het epitheel/flapje dat opgerold was geweest op zijn plaats blijft zitten, dit moest 3 dagen op mijn oogje blijven.

Na drie dagen met smart die lens eraf gehaald, en alles deed gelukkig al veel minder pijn.

Maar mijn zicht is nog steeds erg slecht, van dichtbij zie ik eigenlijk niks en achter mijn pc zitten doe ik met één oog want met dat gelaserde oog zie ik niks wat er op mijn pc staat.

Het is één grote waas.

Is dit normaal?

Morgen kan ik de dokter bellen maar vond deze pagina en misschien zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mij gerust kunnen stellen…… of juist niet :-(

Ik heb aan beide oogjes iets van -2 en altijd lenzen gedragen, daar ik tegenwoordig weer op paardrijden zit kan het heel erg lastig zijn om dan zand in je ogen te kunnen krijgen dus vandaar mijn beslissing om mijn oogjes te laten laseren.

Hoop op geruststellende berichtjes vandaag.

Liefs van Jacqueline

• Jacqueline

Jammer dat niemand mij kon geruststellen afgelopen zondag toen ik dit berichtje had geplaatst.

Zal toch even de afloop vermelden.

Niets aan het handje al mijn sympthomen zijn volkomen normaal en mijn oogje zag er perfect uit, niets om me druk over te maken dus.

De ene persoon heeft er meer last van dan de andere en de kans bestaat dat als ik binnenkort mijn andere oogje laat doen dat ik daar helemaal geen last van heb, kan allemaal werd mij verteld.

Groetjes Jacqueline

• robert

dat je voor -2 die risico neemt,je had ook gewoon een bril op kunnen doen met paardrijden.

stel dat het niet goed komt,dan was je beter af geweest met -2

maar ik hoop voor je dat het goed komt sterkte

• Kevin

pfff, wat een kortzichtigheid weer!

Ik word er doodmoe van. Denk je dat Jaqueline de risico's niet overwogen heeft? Het is zo makkelijk om altijd maar te zeggen dat je dan maar een bril op moet doen.

Het valt me wel mee dat je niet naar lasikdisaster verwijst.

• Bram

Bij -2 heb je maar een zicht van 20%. Je moet dan dus ook altijd je bril/lenzen dragen.

• Ferdy

En toch begrijp ik het heel goed, de kritiek van Robert.

Is dat raar?

Ferdy (zelf ook -2 en zeker niet bereid het risico te nemen, brildrager met plezier).

• Kevin

Als je het risico niet durft te nemen is dat je eigen keuze. Maar laat de mensen die de stap wel nemen in hun waarde. Ik heb zelf vorige maand een Zyoptix Lasik behandeling ondergaan en ik ben er erg blij mee.

Het is gewoon vervelend als mensen meteen beginnen te roepen dat je dan het risico maar niet moet nemen. (Nog even tussen twee haakjes: het risico om daadwerkelijk blind te worden is heel klein, de kans dat je blind wordt bij een auto-ongeluk is groter!!)

• Ferdy

Het is je eigen keuze, daarin geef ik je gelijk. Het gaat me ook niet zozeer om het risico om blind te worden (lijkt me ook vrijwel verwaarloosbaar). Maar het ongemak dat ik heb van een bril is heel klein en de mogelijke post-laser ongemakken schat ik vervelender in dan de huidige bril-ongemakken.

Daarbij komt dat ik prima kan functioneren met bril (dat ligt bij -9 anders vermoed ik), dus ik zou niet weten waarom ik onder de laser zou willen. Ik kom bovendien in de buurt van de leeftijd waarop ik toch met leesbril door het leven zal moeten, wat zou ik me nu dan druk gaan maken?

Maar nogmaals: het is geen principekwestie, maar ik heb geen enkele interesse om het risico te nemen op dit moment. Dat iemand anders dat wel wil, is natuurlijk prima.

• WJ

En hoe is het nu ? zie je al goed ?

• Jacqueline

Kijk dat is nou eens een lief berichtje, dank je wel.

Op berichtjes dat een ander het niks vindt wat ik heb gedaan zit ik écht niet te wachten.

Wel,het gaat stukken beter met me en ik zie nu zonder brilletje of lens zelf scherper.

Van dichtbij zie ik nu ook al stukken beter en geloof er heilig in dat alles goed gaat komen.

Ik had alleen niet verwacht dat ik er zó een last van zou krijgen maar ook deze pijn is weer weg en zie van een afstand loepscherp.

Over ruim een week gaan ze mijn andere oogje doen en heb alle pijn en ellende er zeker voor over om zonder lenzen of brilletje verder door het leven te mogen gaan.

Ieder het zijne en ik het mijne ;-)

Groetjes Jacqueline