oog correctie

• wim

Wie heeft er evaring met laser oogcorrectie met name Refractie chirurgisch Centrum

in Utrecht.

Mijn vrouw heeft voor dichtbij OD + 5.5 -2.75 5gr

OI +7.75 -4.00 120gr

Mijn vraag is met deze sterkte kan dat nog geopereerd worden??

gaarne U reactie Wim en Maria

• johan

Bedoel je het refractiecentrum in Utrecht? Aan het Lucas Bolwerk? Daar heb ik ervaring mee. Ik heb daar in december 2002 een Lasikoperatie laten doen. Wat wil je weten?

• wim

Johan bedankt voor je snelle reactie het volgende.

Mijn vrouw en ik wonen in Spanje en we komen speciaal voor deze ingreep naar

Nederland omdat ze in Spanje daar niet zo in thuis zijn.

Is er bij jouw echter verbetering geweest en nog??

Zijn er veel ongemakken geweest (Pijnlijk,irritatie)??

Veel na controles en of andere ongemakken??

Was de kliniek goed???

Heb je nog een deel van de zk verzekering terug gekregen??

Dit zijn nogal wat vragen daar de bolling?? 5gr en 120gr volgens de spaanse artsen

nogal problematies is.

Zal ik haar eerst door een oogarts laten onderzoeken via het ziekenhuis??

Ik weet het niet.

Het zijn nogal wat vragen en ik hoop dat je daar een positieve reactie op kan geven.

Mijn vrouw spreek alleen Spaans en een beetje school Engels dus ik zal er wel bij moeten blijven.(zou dat mogen)

gr Wim& Maria

• johan

Wim,

Jouw vrouw heeft een plus-afwijking zag ik. Dat schijnt moeilijker te behandelen te zijn dan een min-afwijking, die ik had. Ik had aan beide ogen -1,25 met rechts een kleine cilinder. Een oog is perfect gelukt, het andere oog niet helemaal. Ik had plotseling een plus- afwijking van 0,75. Dus in juni j.l. opnieuw behandeld. Het resultaat is nu beter, maar het andere oog blijft beter. Ik moet binnenkort weer voor controle. Mij is verteld dat een plus-afwijking wel wat langer op het definitieve resultaatlaat wachten dan een min- afwijking. Verder ben ik tevreden over het R.C.C. De controles zijn goed en de behandeling is zoals het hoort. Het lijkt mij voor je vrouw wel lastig om elke keer voor de na-controles over te komen. Ook moet je er rekening mee houden dat er een vooronderzoek plaatsvindt en de behandeling later plaatsvindt.Als je verder nog vragen hebt dan hoor ik het wel. Bij mij heeft de verzekering ( ONVZ) overigens alles betaald. Iets wat volgens mij in Nedeland maar een paar maatschappijen doen.

• johan

Sorry Wim dat ik niet al je vragen beantwoordde. Hieronder volgt de rest.

Ik heb verder geen pijn gevoeld na de behandeling. Alleen de zuigring om te fixeren was wat ongemakkelijk. Maar dat is alleen maar even om de flap te snijden.

De volgende dag kun je normaal gesproken al behoorlijk goed kijken. De eerste week druppel je met antibiotica en daarna krijg je kunsttranen voor eventuele droge ogen. Je mag ook een maand niet zwemmen en aan contactsporten doen. Ik zou als ik jou was van te voren even naar her R.C.C. bellen of de plus-afwijking niet te groot is. Volgens mij gaan ze maar tot +6. Overigens mag jij overal bij zijn. De operatie kun je volgen via een TV scherm. Je kunt de ogen van je vrouw in Spanje laten onderzoeken maar zij krijgt toch een vooronderzoek bij het R.C.C. om de kunnen vaststellen of de kandidaat geschikt is voor de behandeling. Je moet alleen niet zoals ik verwachten dat het een wonderbehandeling is en dat je altijd arendsogen krijgt. Soms houd je een kleine afwijking. Het is maar net waar je tevreden mee bent. Overigens doet het R.C.C. er wel alles aan om je ogen zo goed mogelijk te krijgen. Dus wat dat betreft niets anders dan lof.

Succes.

Gr. Johan