www.vision-today.com
Specsavers kiest opnieuw onverbloemd de aanval en vergelijkt in een grote advertentie in het Algemeen Dagblad de prijs van een paar multifocale glazen bij Pearle ( ? 445) met die van een paar multifocale glazen bij Specsavers ( ? 130). Pearle wordt daarbij met naam en toenaam genoemd. In andere kranten worden Hans Anders en Het Huis op dezelfde wijze op de korrel genomen. Eens te meer wordt met deze advertenties de indruk gewekt dat glas een generiek product is dat bovendien weinig hoeft te kosten. Helaas wreekt zich hier opnieuw dat de glasfabrikanten in het verleden verzuimd hebben in hun merkbekendheid te investeren en hun product een emotionele lading te geven. Het is toch ondenkbaar dat Zeeman op deze manier zou adverteren met de prijs van goedkoop ondergoed en die zou vergelijken met de prijs die je bij bijvoorbeeld de Bijenkorf voor een setje merk lingerie zou moeten betalen. Jammer genoeg is glas schijnbaar nog steeds een generiek product en een bedrijf als Specsavers maakt daar dankbaar misbruik van om appels met peren te vergelijken.