specsavers op oorlogspad

• optiek

www.vision-today.com

Specsavers kiest opnieuw onverbloemd de aanval en vergelijkt in een grote advertentie in het Algemeen Dagblad de prijs van een paar multifocale glazen bij Pearle ( ? 445) met die van een paar multifocale glazen bij Specsavers ( ? 130). Pearle wordt daarbij met naam en toenaam genoemd. In andere kranten worden Hans Anders en Het Huis op dezelfde wijze op de korrel genomen. Eens te meer wordt met deze advertenties de indruk gewekt dat glas een generiek product is dat bovendien weinig hoeft te kosten. Helaas wreekt zich hier opnieuw dat de glasfabrikanten in het verleden verzuimd hebben in hun merkbekendheid te investeren en hun product een emotionele lading te geven. Het is toch ondenkbaar dat Zeeman op deze manier zou adverteren met de prijs van goedkoop ondergoed en die zou vergelijken met de prijs die je bij bijvoorbeeld de Bijenkorf voor een setje merk lingerie zou moeten betalen. Jammer genoeg is glas schijnbaar nog steeds een generiek product en een bedrijf als Specsavers maakt daar dankbaar misbruik van om appels met peren te vergelijken.

• Ferdy

Maar is het ook echt zo? Is een glas van Specsavers kwalitatief ook echt het mindere van een ander glas?

• Hoch

Ik ben het helemaal met “optiek” eens.

Een Golf type 1(auto) is niet hetzelfde als een Golf type 4 (auto)

Maar bij een auto kan je het van de buitenkant zien en bij een brillenglas kan dat niet. Dus worden er appels met peren vergeleken.

Groetjes….

• lizy

nou ik vind het gewoon een vuil spelletje wat ze spelen en ze breken een ongeschreven wet, namelijk ga nooit je concurent afkraken.

• optiek

Bovendien klopt het niet. In de advertentie staat namelijk dat er geïnformeerd is naar een standaard 1.5 kunststof met krasvaste laag en ontspiegeling. Als je bij Pearl of Het Huis naar dat soort glazen informeert vertellen ze dat de prijs rond de € 200,- per paar is voor de goedkoopste uitvoering. En ik kan me een onderzoek van kassa herinneren waarin Het Huis en Hans Anders nr. 1 en nr. 2 waren.