Laserbehandeling in MCA

• Bianca

Wie heeft er ervaring met laserbehandeling bij het Medisch Centrum Alkmaar.

Hier heb ik 25 september een vooronderzoek. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen bij dit ziekenhuis. Ik ben wel naar een informatieavond van dit ziekenhuis geweest, en kreeg hier een goede indruk. Het enige vervelende was, dat je voor het vooronderzoek plaatsvind 4 weken geen harde lenzen mag dragen. Wat een drama zeg. Mijn sterkte aan beide ogen is -8,50 en een cilindrische afwijking van -1,50 en draag al vanaf mijn negende contactlenzen (ben nu 33). Dus ben een bril totaal niet gewend. Toch maar voor die 4 weken een bril aangeschaf, met zeer dunne glazen uiteraard, anders ga ik vast de straat niet op. Zal blij zijn als het 25 sept. is en de medeling krijg dat mijn ogen geschikt zijn om te laseren. Dus als er mensen zijn die ervaring hebben met dit ziekenhuis zou ik dit graag willen horen.

• Ferdy

-8.5 -1.5 kan tegenwoordig inderdaad superdun geslepen worden, dus ik ben ervan overtuigd dat je er gewoon goed uitziet in die bril hoor!

• robert

dat ben ik met fredy eens,een bril staat bij vrouwen best wel sexy.ik vind het zeker niet lelijk.dus waarom neem je die risico'sje ogen te verknallenmet die laser @!#$,het is voor de rest van je leven (zie consumentengids)

• Ferdy

Robert, over het algemeen heb ik ook een zwak voor vrouwen met een bril, maar ik ben niet tegen laseren an sich. Wel vind ik dat je weloverwogen een keus moet maken: is laseren het waard in mijn geval? Als je -2 hebt zou ik zeggen: waarom zou je? Heb je -8, dan is het ander verhaal, want dan kan je slechte zicht je in de weg gaan staan in het dagelijks leven.

Wat ik vooral suf vind is dat sommige mensen een soort panische angst hebben voor het dragen van een bril, alsof je met een bril een soort verstoteling of lelijkerd wordt. Dat terwijl met de mooie monturen en slijptechnieken van tegenwoordig iedereen er gewoon goed uit kan zien met een bril.

• Sjonnie

Helemaal mee eens. De meest mensen die ik ken staat de bril die ze dragen erg goed. Maar zelf heb ik -6 aan beide ogen en daardoor lijkt het alsof de vorm van het gezicht veranderd. De bril “verkleint” je gezicht. Als ik een bril op heb van iemand anders met een lichtere afwijking dan heb je dit niet.

Omdat lenzen mij ook niet erg voldoen ga ik binnenkort ook mijn ogen laten laseren. Waarschijnlijk bij Retina te Driebergen. Die claimen je ogen te kunnen veranderen in arendsogen.

• Ferdy

Mooi dat we het eens zijn dat de meeste mensen (vrouwen in het bijzonder) er gewoon goed uitzien met een bril. Ook leuk in dit verband: http://forum.fok.nl/showtopic.php/367209

:-)

Ferdy

• Ramon (optometrist)

Ik weet dat er een goede Laserkliniek is in Utrecht, genaamd: Lafeber.

Werkt samen met zeer goed oogartsen, nl, Dr. Punt & Dr. Rouwen.

Over het algemeen gaat het laseren vrijwel altijd goed.

succes !

• Bianca

Zoals gemeld in m´n eerste berichtje ben ik dus gisteren 25-09-2003 voor een vooronderzoek geweest in het Medisch Centrum Alkmaar. Helaas voor mij is het niet mogelijk om m´n ogen te laten laseren. Ik hou nl. te weinig hoornvlies over. Ik zou na de behandeling nog slechter zien, dan dat ik nu al doe. Dus helaas voor mij is dit niet weggelegt. De implantaatlens was ook niet mogelijk, omdat mijn pupil in het donker te groot wordt. De lens die geimplanteerd zou worden is kleiner. Als enige alternatief zou ik een lens kunnen laten implanteren achter mijn iris. Hier zat wel een nadeel aanvast, ik zou op latere leeftijd eerder last kunnen krijgen van staar. Hier heb ik dus maar vanaf gezien. Bij thuiskomst heb ik gelijk mjin lenzen weer uit de kast gehaald en in gedaan. Moest hier ook wel weer aan wennen trouwens, heb ze nl. 4 weken niet ingehad. Ik vind het jammer dat het laseren niet doorgaat, maar ben er niet diep teleurgesteld over. Het is jammer, maar helaas. Ben met m´n lenzen ook tevreden.Ramon (optometrist) schreef: