Vraag over glasbril

• Eugene

Mijn vrouw heeft vorig najaar in de VS een glasbril gekocht met gewone kunststof glazen. Onlangs ontdekte ze een barst in het linkerglas, bij de schroef aan de binnenkant (bij de neus). De barst is alleen een klein beetje zichtbaar aan de voorkant van het glas en loopt van de schroef tot de glasrand.

Nu weet ik dat gewoon kunststof niet de sterkste glassoort is voor glasbrillen, maar kan ze nog wel een tijdje blijven rondlopen met die barst (hij is vrijwel onzichtbaar), of gaat dat glas snel breken? Het is ook zo zonde om 1 nieuw glas te moeten kopen.

Overigens draagt ze de bril niet dagelijks; ze heeft nog drie andere monturen die ze kan dragen, dus de bril wordt niet dagelijks “belast”.

• Klaas

Geen probleem,alleen let er wel op,met twee handen op-en afzetten.En als u de bril schoonmaakt,altijd het glas vast houden,wat u schoonmaakt,anders kan er teveel kracht op de glazen komen.Maar als het gewoon kunststof glazen zijn,dan zal de prijs toch wel meevallen…………………….Klaas

• eyesee

beste klaas, dit gebeurt er dus als je voor gewone glazen kiest, en inderdaad als je altijd je bril met 2 handen op- en afzet kan je zelfs wel glas monteren. Er zijn speciale glazen op de markt voor dit soort brillen, waarom dan niet gewoon gebruiken i.p.v. constant op eieren te moeten lopen wat je bril betreft, ik zou het wel weten

alvast bedankt en tot ziens

• Eugene

Eyesee, mijn vrouw zweert bij gewoon kunststof. Ze heeft in het recente verleden slechte ervaringen gehad met dunner materiaal - o.a. klachten over kleur- en beeldvervorming in de randen. Vandaar dus. Glasdikte vindt ze geen issue (-3).

• klaas

Dat bedoel ik dus,waarom dan niet gewoon een standaard glas erin,als de bril van u vrouw het al begeeft.Normaal zijn deze glazen niet zo duur.

Klaas