Beter zien na een paar jaar bril

• edith

Ik heb sinds mijn 20ste een bril. Ik begon slechter te zien na een pretnison kuurtje en zat vorig jaar met beide kanten op -2,00. December vorig jaar kocht ik een nieuwe bril en mijn sterkte was toen -1,50 en -2,00. Nu had ik het gevoel dat ik met mijn ene ook beter begon te zien en ben weer naar de opticien geweest. Nu (na 6 jaar dus) heb ik ineens nog maar een sterkte van -0,75 en -1,50 en 0,50 cilinder aan beide kanten. Mijn opticien heeft hier geen verklaring voor, maar is wel bang dat ik zo ga doorslaan naar de + kant.

Heeft iemand dit ook mee gemaakt en er misschien een verklaring voor?? Ik ben natuurlijk hartstikke blij, maar mijn vriend vindt dat ik naar de oogarts moet om na te laten kijken of ik niet 1 of andere rare afwijking heb.

Wie o wie??

• karin

Hoi ik wilde weten om wat voor reden jij een pretnison kuurtje had,

Het kan misschien daaraan liggen

OF

wat ook vaak gebeurt is dat, hoe ouder je wordt hoe meer plus je krijgt en zo kan je inderdaad van min naar plus gaan, maar volgens mij is dat wel erg vroeg voor jou.

Je maakt je zorgen dus ik zal zeker naat een oogarts/opometrist gaan

(ps ik wil ook graag weten wat nu de oorzaak precies is, want ik studeer nl geneeskunde en wil het graag weten)

• Edith

Hoi Karin,