Hoelang na lasikbehandeling weer goed zicht?

• Sjonnie

Ik ben van plan mijn ogen te laten laseren. Nu heb ik gehoord dat je na een laserbehandeling je ogen -(tijdelijk) van -4 naar +1 kunnen gaan. Dit kan wel maanden duren voordat het zicht weer normaal is. Omdat ik voor mijn werk dagelijks achter mijn pc zit en ik een studie volg kan ik het niet permiteren om maanden niets te kunnen zien van dichtbij.

Wie heeft hier ervaring mee?

• Marc

Ik ben met de Lasik methode gelaserd en kwam vanaf -7. Je hebt binnen een paar dagen weer goed zicht en na ca. een week kun je weer goed achter een PC werken.

Bij mij is het echter alweer 2 jaar geleden en heb ik nu een zware cilinder op mijn rechteroog er aan overgehouden. Er heeft een zgn. regressie (achteruitgang) plaatsgevonden. Dit schijnt voor te kunnen komen. Nabehandelingen waren (voor zover ze nu zeggen) niet meer mogelijk. Toevallig heb ik gisteren zachte lenzen besteld om de correctie volledig te maken. Overigens kan ik zonder lenzen ook wel goed zien maar net niet scherp genoeg om op een bepaalde afstand het computerscherm te kunnen zien. Ook in donker wordt het minder.

• optometrist

Sjonge als ik dit verhaal zo lees dan lopen de rillingen over mijn lijf. Volgens mij heeft Marc nog geluk dat zijn regressie niet erger is en dat hij nog lenzen kan verdragen. Ik zou toch echt mensen adviseren te kijken of andere hulpmiddelen ook goed functioneren. Misschien kost bv het schoonmaken van een contactlenzen 5 minuten extra per dag., maar je weet zeker dat je ogen gezond blijven (mits goed aangemeten en gecontroleerd). De nachtlens is ook een goede oplossing ipv laser, alleen de sterkte mag niet hoger dan ca –5.00dpt zijn. Nogmaals ik zou goed overwegen wat te doen, een laser behandeling is irreversibel!!

groet

• mij

+1,00 kun je prima weg accomoderen dus daar zie je goed mee tenminste als je niet richting de 40 gaat