ogen nakijken

• Jud

ik had een infectie volgens de opticien. Vijf dagen geen lenzen in. Zalfje erin.

Weer nagekeken. Volgens de opticien alles in orde nu.

Alleen heb ik nog wat vraagtekens, ik zou het eigenlijk goed na wileln laten kijken.

Moet ik daarvoor bij een huisarts zijn of zo'n opmetrist? Moet je een verwijsbrief hebben voor zo'n opmetrist?

• mij

er zijn opticiens met een optometrist in dienst moet je even rondkijken

• klaas

Wees zo verstandig en ga even bij je huisarts langs,als is het om je zelf gerust te stellen,hij kent jou en volgens mij,jij hem ook.Vertrouwt hij het niet zal hij je vast en zeker naar een deskundige(oogarts) sturen. Klaas

• optometrist

Ik vind dat je beter en sneller door een optometrist geholpen kan worden, het ontlast de medische zorg en het is goedkoper.

Verder heeft een optometrist betere apparatuur dan een huisarts om je ogen te bekijken.

Zijn kennis omtrent dit probleem is absoluut niet minder, hij/zij zal je verwijzen als er een oogarts naar moet kijken, maar niet eerder als het echt noodzakelijk is.

Gr.

P.s. een verwijskaart heb je voor een optometrist niet nodig

• jud

dus gewoon in de gouden gids optometrist opzoeken? zit het nog in het ziekenfonds?

• ikke

is elke opticien een optometrist? Ik ben al jaren vast klant bij de pearle en ik ben er eigenlijk steeds vanuit gegaan dat dat optometristen zijn

1

• Bep

Nee, een optometrist heeft een HBO opleiding en een opticien een MBO.

Een wezenlijk verschil.