vraag

• moi

is het raadzaam om bij een sterkte van -0,75 aan beide ogen een bril te nemen of is het beter om nog even te wachten de opticien raad mij eigenlijk niets aan en vind dat ik dat zelf moet bepalen nu wilde ik graag jullie mening hier over weten

• hoi

ja, ik zou een bril/lenzen nemen.

Voor auto rijden, tv-kijken etc……

Het geeft rust aan je ogen.

Het is niet zo'n zware sterkte, vandaar dat jouw opticien er geen druk op legt.

Maar ik zou het wel doen.

Succes met je uiteindelijke keuze!

• Mark

Je zou een bril inderdaad kunnen nemen voor erbij: dus tv kijken, autorijden etc. Vaak merk je dat je er 's avonds meer behoefte aan hebt dan overdag omdat dan vaak je ogen moeier zijn. Maar de hele dag op, daar zou ik zeker niet aan beginnen.

Ik heb zelf ook die sterkte aan beide ogen alleen in combinatie met een prisma-afwijking (lichte). Ik hoor eigenlijk mijn bril wel de hele dag te dragen, maar vooral overdag (ik werk achter de pc|) is het vaak overkill voor mijn gevoel en draag ik hem dus in de praktijk vaak alleen ‘s avonds. Ik heb dit zo met mijn optometrist afgestemd, hij is er wel voor om de bril zoveel mogelijk te dragen, maar ik schijn nogal een uitzonderlijk geval te zijn met mijn prisma-probleem. Ik merk dat vooral ’s avonds mijn ogen slechter worden.

Hij zei mij nog dat als ik die prisma afwijking niet zou hebben dat ik dan zeker geen bril nodig had voor de hele dag, alleen zou je hem kunnen dragen als je hem nodig hebt (zoals bij de genoemde voorbeelden).

• klaas

Heeft de opticien je ook door een pasbril laten kijken,en anders moet je dat nog eens laten doen.Daarmee kan je zelf zien wat je nu eigenlijk zou moeten zien,en dan is de keus aan u zelf…………….Klaas

• Saskia

Je ziet gewoon veel scherper met bril. Zelf heb ik -0.25 en -0.75. En heb ik af en toe mijn bril op. Maar ik merk het verschil echt wel.