voor het eerst een bril-moet erg wennen

• Geke

hallo

heb sinds vanmiddag een bril.Zag al een tijdje in de verte minder en kreeg last van mijn ogen met computeren e.d.

links:- 1.50 c 0.50 as 10 add. rechts -1.75 c 0.75 as 5 add.

nu heb ik het gevoel dat mijn linkeroog het meeste werk doet,voel me zelfs wat misselijk.Is dit nu gewoon wennen of kan er iets mis zijn?

Het viel me wel op dat ik wel duidelijker zie,zeker met autorijden.

Dus wie heeft een goed advies ?

groetjes

Geke

• John

Ik denk dat je er gewoon even aan moet wennen de eerste paar weken. Blijf je je misselijk voelen dan zou ik terug naar de opticien, de sterkte is dan waarschijnlijk niet goed. En nu niet meer autorijden zonder bril he, is levensgevaarlijk met jou sterkte.

grt, John

• Geke

Ben gelukkig van die misselijkheid af.Draag mijn bril sinds ik uit bed ben.Lijkt er nu ook op dat de samenwerking tussen mijn ogen beter word.

Het zal wel een kwestie van wennen zijn.

Ken genoeg brildragers maar niemand herkende mijn klachten.

Ben dus blij met de bovenstaande reaktie.

groetjes

Geke

• mij

de meeste mensen beginnen met een veel kleinere sterkte of er is een klein verschil met de oude sterkte

• Geke

Dit is mijn eerste bril.Drie jaar geleden was de afwijking vrij klein,vond met een bril nog niet nodig.

Werk sinds een jaar veel achter de pc.Wel eens last van wat hoofdpijn na een dag werken,maar dacht er verder niet bij na totdat op vakantie bleek dat mijn man verkeersborden veel beter kon lezen dan ik.

• ik

Beste Geke,

Ik weet niet hoe oud je bent en hoe je ogen gemeten zijn. Het kan namelijk zo zijn dat je tijdens de meting aan het accommoderen was, waardoor de meting te hoog uit kwam. Als het niet teveel is wen je daar al gauw aan maar je moet dan onbewust wel meer moeite doen. Hierdoor kan je soms misselijk worden of hoofdpijn krijgen. Alleen door je ogen te laten meten met behulp van druppels die de accommodatie uitschakelen, kan je er achter komen of je overgecorrigeerd bent of niet.

• Geke

heb nu twee weken een bril ,ben nu klachtenvrij.Moest gewoon erg wennen.

Ik zie beter en daar ging het om

bedankt voor jullie adviezen,

groetjes

Geke