vraagje

• Lens

Hallo allen,

Wie weet raad??

Ik heb nu sinds een jaar lenzen, maar nu heb ik last van mijn linkeroog of te wel als ik mijn lens in heb. Als ik savonds het licht van een lantaarnpaal in mijn lens krijg dan zie ik vier ronde circles. Deze zijn fel gekleurd (kleur oker geel)

overdag als ik licht erop krijg dan zie ik deze cirkels gekleurd in de kleuren paars groen. Wie weet wat dit kan zijn??

Ik wilde langs mijn opticien gaan maar deze is met vakantie gesloten…. Een andere zaak zei dat ik ze niet meer mocht dragen en dat het niet goed was, weer een ander kon mij geen duidelijk antwoord geven…. NU weet ik niet wat verstandig is.. Lenzen uit en bril op??

wie weet wat dit kan zijn??

groetjes Lens

• WJ

bij twijfel altijd lenzen UIT houden. Dan ben je zeker….

• Lens

Ik heb mijn lenzen ook wel uit, maar wilde weten of iemand weet wat het is.. of als iemand het herkend. Maar dat schijnt niet zo te zijn. dan maar afwachten tot mijn opticien weer terug is van vakantie :-(

• ek

Je lens is niet goed aangepast

hij zit waarschijnlijk te strak

of je zit tegen de rand van de optische zone aan te kijken (Optische zone is het deel van de lens waar je effectief doorkijkt)

advies:lenzen uit en je opticien aanspreken bij terugkomst

laat een hele nieuwe meting doen

• klaas

Hoe kan dat,er naar een jaar achter komen dat de lens niet goed is aangepast,,je weet niet eens over wat voor soort lenzen het gaat.Waarschijnlijk zijn ze vuil en moet ze gepolijst worden,of zijn ze af,en moeten er nieuwe komen,maar het is niet verstandig om er mee door te lopen,het zou ook iets anders kunnen zijn,en als je onsteking aan het hoornvlies krijgt,kun je voorlopig geen lens meer dragen.Daarom is het ook aan te raden om naast de lenzen een bril te hebben,ook als je op vakantie bent,kan er iets gebeuren waardoor je geen lenzen kan verdragen,denk maar aan deze droge en warme dagen.Vooral nu hebben veel mensen klachten met lenzen,airco is al zo bekend iets,wat veel tot klachten aanzet. Klaas