Pearle is net de Aldi

• Albert

Hoi,

Ik ben net verhuisd van een wat kleiner dorp naar Utrecht. Ik heb lenzen (en een bril) waarvoor ik altijd naar een klein optiek ging. Nu moet ik dus op zoek naar een nieuwe opticien. Ik wil denk ik het liefst weer een wat kleinere, want ik heb gehoord dat die grote, zoals Hans Anders en Pearle, net de Aldi zijn. Weliswaar lekker goedkoop, maar veel minder tijd voor een klant en ook minder service. Ik weet niet of dat waar is…… Kan iemand mij vertellen naar welke opticien ik het beste kan gaan?

thnx

• eyesee

beste albert,

het ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt. In principe wordt je bij de pearl ook best goed geholpen. Als je echter wat meer exclusiviteit wilt en persoonlijke aandacht, zou ik toch voor de “kleiner” opticien kiezen.Overigens valt het met die prijzen ook wel mee, heel vaak wordt er gestunt met de meest simpele glazen. Logisch dat het dan allemaal goedkoper lijkt. Zie ook het onderstaande specsavers verhaal. Als je bijvoorbeeld wat dunnere glazen wilt, met een hardingslaag en een mooie ontspiegelingslaag, ben je ook bij deze zaken vergelijkbaar uit qua prijs. Deze glazen zijn zeker niet gratis dan, je moet gewoon bijbetalen, simpel toch?

• johan

Hier in Haarlem ben ik zeer tevreden met de service van Pearle. Kan niet beter! Blijkbaar verschilt dat dus per filiaal.

• wil

Hallo Hans

ik weet een goed adres voor brillen en contacklenzen .er zijn weinig brillen winkels

die je ogen zo goed bekijken als daar die apratuur vind je haast nergens.

als ik jou was ging ik niet naar Hans anders of naar Pearle

ze zetten een bril op je neus en klaar.

je moet wel je hele leven met je ogen doen

de naam is Eikendal bergstraat 12 wageningen.

tel 0317-412038.

• bert

Beste Wil,

ik ken Pearle winkels met precies dezelfde aparatuur. Je krijgt er lekkere koffie en hebt keus uit meer dan 1000 monturen die je allemaal mag passen, met of zonder deskundige hulp.Dus als je lekker eerst zelf rustig wil kijken zonder dat zo'n lverkoper direkt in je nek zit, ga naar Pearle.

• wil

Bert heb je de aparatuur weleens gezien in wageningen daar kan geen pearle tegenop.

groetjes wil.

• Ger Geskus

Dank voor de reactie, het is leuk als je op deze verrassende wijze merk dat je werk gewaardeerd wordt.

Met vr. groet G.Geskus, Eikendal Optiek b.v.

• mij

ga gewoon kijken de albert heyn in amsterdam is ook anders als die in zwolle bij wijze van spreken

• optometrist

De vergelijking optiek en de Aldi begrijp ik niet helemaal, een bril of lenzen kopen is toch heel iets anders als een blik soep kopen. Ik zou diverse winkels binnen stappen en waar men het beste en aardigst overkomt blijven.

suc6

• Johan

Je kunt overal goede en minder goede brillen kopen tegenwoordig. Belangrijk is of je (naar jou idee) goed geholpen wordt en of de mensen die jou helpen verstand hebben van waar ze mee bezig zijn. Of het nu een kleine, zelfstandige opticien is of een opticien die is aangesloten bij een grote keten zoals Hans Anders, Pearl of Specsavers maakt dan eigenlijk helemaal niet uit. Verstand van zaken en klantvriendelijkheid zijn de dingen waar je op moet letten. De prijzen liggen allemaal niet zo heel veel uit elkaar, als je een kwaliteitsproduct wilt hebben betaal je overal een behoorlijk bedrag, ben je met een mindere kwaliteit tevreden dan kun je ook overal terecht voor een geringer bedrag. Feit blijft natuurlijk wel dat de merkloze monturen bij de grote ketens echt veel goedkoper zijn.

Hopelijk heb je wat aan deze info.optometrist schreef:

>

> De vergelijking optiek en de Aldi begrijp ik niet helemaal,

> een bril of lenzen kopen is toch heel iets anders als een

> blik soep kopen. Ik zou diverse winkels binnen stappen en

> waar men het beste en aardigst overkomt blijven.

>

> suc6