montuurloze brl?

• surfmesuf

Hallo,ik ben van plan een montuurloze bril te gaan aanschaffen.

Moet ik nog speciaal rekening met iets wbt de brilglazen(kunststof?), de constructie etc..?

Zijn dit soort brillen bij bv Specsavers ook van goede kwaliteit?

Kunnen de brilglazen ook extra dun geslepen worden?

Alvast bedankt.

Grtn Robert

• eyesee

beste smurfmesuf

let bij een randloze bril extra op de glazen. Als je in deze brillen een standaard kunststof glas laat zetten, denk ik dat je heel snel weer op de stoep van je opticien staat! Er bestaan taaiere (kunststof)glazen die speciaal geschikt zijn voor dit soort brillen. Bijvoorbeeld de eyas glazen van hoya, en de stylis glazen van essilor. Deze glazen zijn wel duurder dan de glazen bij specsavers, maar je hebt er wel veel langer plezier van! Bijkomend voordeel van deze glazen is dat ze ook nog extra dun geslepen zijn.

succes

• ikkes

elke opticien weet dat in een glasbril extra dunne glazen moeten en zullen dat ook adviseren dit komt dus omdat de bril anders snel kapot gaat. je kunt die glazen uiteraard overal krijgen

• eyesee

beste ikkes,

Helaas zijn er nog zat collega´s die helaas de verkeerde glazen in glasbrillen monteren. Dit wordt mijns insziens gedaan om “goedkoop” over te komen bij de klant. Jammer alleen dat dit dus duurkoop wordt voor de klant! Ik krijg helaas nog heel vaak brillen onder ogen die na een paar weken al gescheurd zijn, vandaar mijn ( misschien voor jou overbodige ) advies.

• Rogier

Beste surfmesuf,

Voor de volledigheid: Ook Zeiss, Rodenstock, HOC en Enot verkopen deze taaiere, dunnere kunststof brillenglazen.

Groeten

Rogier

• eyesee

het waren maar voorbeelden…… zucht

• surfmesuf

Hallo allemaal,

Dank voor jullie adviezen.

Ik heb echter nog een vraagje: Aan wat voor prijs moet ik denken bij een goede glasbril?

Vandaag ben ik bij een opticien geweest en die zei dat een glasbril voor zo'n lage prijs( bij Specsavers) nooit veel soeps kan zijn.

Grtn Robert

• maggie

80 euro per glas en dan je montuur nog

• Ger Geskus

Als je niet wil investeren in hoge brekingsindexglazen, Index 1.6. schaf dan geen glasbril aan, het gaat je dan veel geld kosten aan glasbreuk.

Laat je geen @!#$ verkopen vanwege de goedkope prijs.Met vr. Groet GG

• bert

Bij Pearle een jaar garantie op alle briillen dus ook op glasbrillen, ongeacht welke brekingsindex. Dus weinig risico. Maar hoge brekingsindex is wel veel steviger!

Succes surfmesuf.

P.S. Wat even zo belangrijk is de afwerking en montage van de glazen, als je ziet wat er in sommige (ook bij de “kleine partikulieren” optiek zaken wordt afgeleverd, dan schaam je je rot. Dus let op ga naar een vak man! En die kun je zowel bij de grote als de kleine zaken vinden. Vraag is om je heen bij mensen die zo'n bril dragen.