zyoptix-lasek

• diana

hallo

IK laat op 20 aug mijn ogen laseren , na twee verschillende onderzoeken bij verschillende oogartsen. nu wordt er geadviseerd om lasek te laten doen maar dan wel de zyoptix methode. dit omdat mijn pupillen erg groot zijn . nu is mijn vraag heeft er iemand ervaring met deze methode en dan het liefst ook nog de lasek en geen lasik.

Ook dacht ik dat de lasek alleen maar kon tot ongeveer -7 en ik heb aan het ene oog -7.5 met cilinder en het andere oog -5.75 met cylinder. de arts heeft mijn verzekerd dat het wel kan zonder problemen. juist de lasik laat volgens hem te weinig hoornvlies over .

Dus als er iemand is die mij iets kan vertellen over zijn of haar ervaring met zyoptix-lasek dan wil ik het graag horen ook als het niet zo'n lekker verhaal is.

groetjes diana

• hendrik

Diana,

De sterkte die met de laser kan corrigeren is afhankelijk van de dikte van je hoornvlies, des te hoger de sterkte/cylinder des te meer hoorvlies moet er verdampt worden. Wat nog belangerijker is, is dat er genoeg weefsel(hoornvlies) overblijft anders zouden er eventueel complicaties kunnen ontstaan (keratoconus).

Hier moet je denk ik de arts vertrouwen, heb je het vertrouwen niet laat je ergens anders voorlichten of ergens ga ergens anders heen voor een vooronderzoek.

Hebben ze ook gekeken naar lensimplataties????

• diana

hoi hendrik

Ik heb toevallig afgelopen maandag toch nog een keer contact opgenomen met de kliniek in bussum. ze hebben me verteld hoe het zit en al mijn openstaande vragen en twijfels over de zyoptix methode weggenomen.

Ik heb grote pupillen waardoor laseren met zyoptix ook een groter voordeel zou geven en met mijn sterkte is de zyoptix ook beter omdat er dan 30% minder weefsel verloren gaat zei de oogarts.

Je moest voor een behandeling met zyoptix een apart onderzoek ondergaan en dan moest daar een bepaald percentage uitkomen als het zin zou hebben om met deze manier te laseren. nu geloof ik dat dat iets van 3 % moest zijn en ik kwam op 34 uit dus ruim erboven. ik vertrouw erop dat het goed is , en kan nu bijna niet meer wachten tot 20 aug.

om nog even antwoord te geven op je vraag over lensimplanten. ik laat me helpen bij visions en die doen geen lensimplanten bij mijn sterkte. en bovendien wilde ik dat ook niet.

groetjes diana

• Monique

Dag Diana,

Ik las dat je op 20 augustus je ogen hebt laten laseren.

Ben je tevreden over het resutaat tot nu toe?

Ben erg benieuwd, want ik wil het ook laten doen.

Monique