2,5 jaar en bril

• mark

Beste Diana,

Jij zegt stomme verbazing en belachelijk, jammer van je antwoord maar hier uit blijkt toch een ondeskundigheid, al vele jaren worden (hele)jonge kinderen op voortreffelijke manier hiermee geholpen. Je moet echter wel zoals ik al vertelde dit doen bij een oogziekenhuis in combinatie met de oogarts en niet zomaar op iedere hoek van de straat(met respect) Verdiep je in het probleem en geef een antwoord waar iemand wat aan heeft. Afkraken is te simpel!!

• daffy

Hoi Miranda,

Als ik jou was zou ik niet zo bang zijn dat je zoontje zijn bril afzet. Ik was zelf 1,5 jaar toen ik mijn eerste bril kreeg. Volgens mijn heb ik de bril opgzet en nooit meer afgedaan. Je zoontje zal het in het begin wel raar vinden dat hij een bril op heeft, maar als hij merkt dat het beter kijkt met bril dan zonder bril zal hij de bril wel ophouden. Als hij hem nou vaak op en af zet, zit de bril misschien wel niet goed en moet de bril misschien opnieuw afgesteld worden. Maak er een spelletje van als u voor een bril gaat kijken. Misschien heeft hij wel vriendjes of familieleden die een bril dragen. Als u zelf heel angstig bent, wordt u zoontje dat zelf ook en is een bril uitzoeken een drama. En de kans dat u zoontje dan zijn bril draagt is dan heel klein. Laat hem zelf ook een mening hebben wat zijn bril betreft. hij moet hem zelf ook leuk vinden.

Ik heb er geen jeugdtreuma;s aan over gehouden.

groetjes