HELP: -7D of +7D??

• Roos

Hierzo een verdwaalde consument. Sorry maar ik kan op geen andere site antwoord vinden op mijn vraag.

Mijn zoontje heeft een bril met de volgende sterkte: RECHTS sph. - 1,75 cyl. - 0,75 as 20 en LINKS sph -1,75 cyl. -0,75 as 0. Kan iemand mij vertellen wat een -..D glas is? en/of hoeveel D`s de glazen van mijn zoon wel zijn? Ik kan op de vergoeding van de verzekering nergens iets van een D vinden…..

Alvast bedankt!

• optometrist

Hoi Roos;

Je vraag is niet helemaal duidelijk, wat wil je precies weten. Wat bedoel je met -..D en met, en/of hoeveel D`s de glazen van mijn zoon wel zijn?

Ik hoop dat je je vraag duidelijker kan formuleren, dan zal ik proberen antwoord te geven.

groet

• Roos

Mijn vraag is om precies te zeggen voor declaratie doeleinden van mijn ziektekosten verzekering.

Onlangs kreeg ik een brilfactuur terug van de verzekeraar met de mededeling dat brilkosten alleen worden vergoed met een correctiewaarde - of + 7D.

Echter op de brilvoorschrift (voorgeschreven door de oogarts) van mijn zoontje kom ik nergens de letter D tegen. Ik wil weten waar dat ‘D’ voor staat en of dat afgeleid/berekend wordt aan de hand van de (een) opgegeven meting. In dat geval wil ik weten wat (zeg maar) de equivalent is, uitgedrukt in ‘D’, van de opgegeven meting/waarden (?) van mijn zoon. (zie eerste bericht).

Ik hoop dat het duidelijk(er) is. Een ander toelichting kan ik niet geven.

• ikke

dioptrie

helaas geen vergoeding je zoontje heeft -1,75 en geen -7,00

• Roos

Oo dat is dan jammer.

Bedankt.

• ikkes

d staat voor dioptrieën -1,00 is -1,00 dioptrie

• daffy

Roos,

een tip: ik zou als ik jou was een andere verzekering nemen