mouches voulantes?

• peter

hoi,

sinds een tijdje merk ik dat ik links steeds een donker vlekje zie in mijn oog dat meebeweegt met mijn oogbewegingen en soms ook een transparant wormpje, volgens dat ik hier al gelezen heb zijn het waarschijnlijk mouches voulantes en komen ze voor op latere leeftijd, ik ben 25 jaar!! dit lijkt me toch vroeg !! of niet??

wie herkent deze plekjes en wat is u leeftijd dan?

groeten.

• Roel

Hallo Peter;

Het is belangrijk te weten of het vlekje wat je omschrijft direct met de oogbeweging meegaat of dat het vlekje iets later volgt (alsof het zweeft in het oog). Als het laatste het geval is dan is het een mouch volant . Als dit niet het geval is, dan moet je even naar de optometrist om te laten kijken in je oog.

groet

• peter

dank je roel, het volgt inderdaad iets later, net een echo van mijn beweging. niet onmiddelijk, en als ik het zie is het dus ook niet altijd op dezelfde plaats.

is het dan niet erg? en niet abnormaal?

maw, moet ik me zorgen maken of niet?

• Joyce

Hallo heren,

Ik ben 24 en heb het ook. Ik heb er alleen last van als ik er op let!!

Ach we worden een dagje ouder….hihihihi

Greetings Joyce

• ik ook

ik heb het veel erger, en ik ben bijna 30 .

Bij zonnig weer is het het ergst, denk daarom dat het aan bloeddruk ligt ofzo….

Ik loop wel eens door een weiland als het lekker weer is en dan lijkt het net of ik allemaal kleine vliegjes zie vliegen.

en als ik dan even met mijn handen wapper zie ik welke de echte en welke in mijn ogen zitten.

4 jaar geleden laten controleren bij een oogarts en die zei als het erger wordt moest ik terugkomen.

• Roel

Hoi Peter,

In dit geval hoef je, je geen zorgen te maken.

Soms gebeurt het dat de mouch volant explosief toeneemt, dan is het zaak om snel te laten kijken wat er aan de hand is door een optometrist of oogarts.

Groet.

• peter

oef,

ik ben dus niet aleen met dit probleem,

zijn er hier ook mensen die het wel eens hadden en nu niet meer?

hoelang duurde dat dan voor het weg was?

• ikkes

mouches voulantes gaan niet weg en waarscheinlijk heb je dit altijd al gehad maar valt het nu pas op,

• peter

wanneer zou ik me wel zorgen moeten maken, en wat zou het dan kunnen worden?

• peter

wanneer zou ik me wel zorgen moeten maken, en wat zou het dan kunnen worden?