Nachtlenzen bij -6

• Milca

Er is al veel geschreven over nachtlenzen (zie voorgaande discussies) maar dit wilde ik toch nog even kwijt. Ik heb -6 en heb nachtlenzen geprobeerd maar helaas is het uiteindelijk toch niet gelukt om op een zodanige sterkte te komen dat ik overdag goed kon zien. Bij iemand van -7 is het ook niet gelukt. Kortom, de aanbevolen maximale sterkte van -4,5 (geloof ik) wordt niet voor niets gesteld. Heb je meer dan is de kans op succes blijkbaar niet zo groot. Gelukkig krijg ik mijn geld terug.

• optometrist

Hallo Milca:

Als optometrist heb ik al heel wat nachtlenzen met succes aangemeten, allemaal lager van sterkte of rond het maximum. Ik ben nu met specifiek met een persoon bezig die een bril heeft van ca –7.50dpt (experiment). Tot nu toe zijn de resultaten bevredigend maar nog lang niet optimaal. Ik heb de lenzen zo laten maken dat de correctie tot –1.50dpt gaat en als dit stabiel is met nieuwe lenzen het laatste stukje corrigeren. Als de lenzen ‘s morgens worden uitgedaan kan deze persoon vanaf een afstand van ca 5 meter de tv goed volgen, ik vind dit een zeer goed resultaat in ca 3weken. Het verschil hier is dat we eerst corrigeren tot –1.50dpt en enige tijd later met andere lenzen de rest. Ik laat het eindresultaat je weten, dit kan wel enige tijd duren dus je moet wel geduld hebben.

• me,myself&I

Door dit soort gerommel zal de nachtlens uieeindelijk falen. De bedoeling van het aanpassing van sterkte door afvlakking van het oog is al eeuwenoud (chinezen met rijstzakjes). Nu het moderne principe er is, met speciaal berekende lenzen en dergelijken is er al weer een nieuw tijdperk aangebroken. ALS het allemaal goedloopt zal in de toekomst veel worden gecorrigeerd met de nachtlens en de laserrefractie. Met de nadruk op ALS, want als er omplicaties komen gaat dit snel rond. Ook bij een “experiment”. Die sterktes zijn niet voor niets opgegeven. Tuurlijk, halfje hoger is wel eens te proberen, maar door aanpassing van 2-de lens is het epitheel niet meer het enigste wat veranderd gaat worden. En hier gaan we de mist in. Ik hoop dat je je er van bewust bent, dat dit ook risico's met zich meebrengt, en ook de klant zich hiervan bewust is. Want de nachtlens is wel een mooi middel, maar geen wonder….

• me,myself&I

Door dit soort gerommel zal de nachtlens uieeindelijk falen. De bedoeling van het aanpassing van sterkte door afvlakking van het oog is al eeuwenoud (chinezen met rijstzakjes). Nu het moderne principe er is, met speciaal berekende lenzen en dergelijken is er al weer een nieuw tijdperk aangebroken. ALS het allemaal goedloopt zal in de toekomst veel worden gecorrigeerd met de nachtlens en de laserrefractie. Met de nadruk op ALS, want als er omplicaties komen gaat dit snel rond. Ook bij een “experiment”. Die sterktes zijn niet voor niets opgegeven. Tuurlijk, halfje hoger is wel eens te proberen, maar door aanpassing van 2-de lens is het epitheel niet meer het enigste wat veranderd gaat worden. En hier gaan we de mist in. Ik hoop dat je je er van bewust bent, dat dit ook risico's met zich meebrengt, en ook de klant zich hiervan bewust is. Want de nachtlens is wel een mooi middel, maar geen wonder….