Hey Myro,
Het ligt er een beetje aan, hoe “gekromd” de bril is en hoe hoog de sterkte van de cilinder is. Aangezien het je eerste bril is, kan ik me niet voorstellen dat die cilinder enorm groot is. Waarschijnlijk lukt het daarom wel.
Verder is het de vraag van wat voor materiaal de bril gemaakt is. Is deze van metaal, dan is er geen probleem. Is de bril gemaakt van een (gespoten) kunststof, dan kan het in de praktijk wat moeilijker worden.
Houd ook rekening met de eventuele dikte van de glazen. Ook al heb je een vrij lage sterkte, de glazen zullen waarschijnlijk wel uit de rand van het montuur steken.
Denk er ook aan wat voor soort glazen er in moeten komen. Omdat de glazen “rond” lopen, zul je wat meer last kunnen hebben van spiegelingen. Een goede ontspiegellaag op de glazen is aan te raden, maar die maakt het geheel wel een stuk duurder.
De glazen, kun je denk ik bij heel veel opticiens bestellen, ook al zullen veel optiekzaken de mededeling geven dat het technisch onmogelijk is. Zoek een goeie (particuliere)optiekzaak (geen “dumpketen”) en je krijgt een mooie bril.
Veel succes ermee