afwijking door beeldscherm?

• kristof

hoi,

ik werk ongeveer een jaar nu intensief met een computer,

nu heb ik de laatste maanden last wan SOMS een wazig zicht, zwart vlekje voor de ogen dat van hier naar daar beweegt.

kan dit in verband staan met het beeldschermwerk? Als in heb geslapen is het wazig zicht weg of toch veeeeeeeel minder.

• kristof

niemand die dit herkent?

• kristof

wie helpt me aub!!

• Roel

Hoi Kristof:

Het lijkt mij nogal duidelijk dat als je heel intensief op een pc scherm kijkt, ca 70cm, je ogen behoorlijk moe worden (accommodatie, convergentie) je leeftijd speelt hierin ook een rol.

Die vlekjes die bewegen zijn mouch volants, dit heeft geen betekenis.

Mijn advies ga naar een goeie opticien of optometrist die kan een pc bril aanmeten en ergonomische adviezen geven.

Succes

• kristof

Een pc bril, heb ik nog niet van gehoord. is dit anders dan een gewone bril of is het eigenlijk een leesbril?

het is dus goed mogelijk dat ik SOMS=niet altijd wazig zie? door de vele pc uren?

dus kan het zijn dat mijn ogen gewoon oververmoeid zijn en dat ik enkele dagen beter van het scherm weg blijf?

• Roel

Hoi Kristof,

Een pc bril is aangemeten specifiek voor de afstand waarop normaal het beeldscherm staat (ca 70cm). Wanneer er misschien nog een andere afwijking is, wat je niet weet, kan dit de klachten versterken.

Als de mogelijkheid daar is om minder achter het scherm te zitten is dat naar mijn idee altijd goed. Advies laat je ogen doormeten door een goeie opticien of optometrist , en laat je inlichten over de juiste ergonomie achter de pc.

S6 en groet