Motivatie

  • Contactlensspecialist

    Hierbij zal ik mijn schrijven motiveren,

    1. Visuele manipulatie door HBO optometristen publiceren.

    2. Commercieel bedrog van de opticien kenbaar maken.

    3. Alternatieve professionele kwakzalverij van oogartsen analyseren.

    Ten gunste van de consument en een gezonde open concurrerende marktwerking.

    Tevens ben ik van plan, tijdens mijn pensioen, een boek te schrijven onder de titel: ?In dienst van de verwondering?, over alle wonderbare verhalen en ervaringen van patiënten en collega?s in de poli en de optiekbranche.

    Hartelijke groeten,

    Uw ?Contactlensspecialist? in dienst van de verwondering.

  • Contactlensspecialist

    Ik heb diverse optometristen en contactlensspecialisten gezien, die bij het toedienen van fluor, de fluorstrip ‘gekanteld en van links naar rechts ‘ over het oog bewegen, nu weet ik niet of u wel eens een bloedlip heb overgehouden aan het ‘dichtlikken’ van een enveloppe, dan kunt u zich voorstellen dat deze ‘handelswijze’ een prachtig sneetje in het corneaepitheel achterlaat!

  • Contactlensspecialist

    Vrijwel iedere Nederlandse opticien heeft de vreemde gewoonte om een zogenaamde ‘sterke cilinder’ consequent af te ronden op 5 graden! Wist u dat u iedere ‘cilinder’ boven de 2 op 1 graad nauwkeurig op kunt meten! Lijkt me wel zo comfortabel voor de patiënt! Eveneens zijn er nogal wat ‘opticiens’ die een cilinder van 0.25 of zelfs 0.5 stelselmatig achterwege laten in een bril. Welke onverklaarbare filosofie ligt hieraan ten grondslag? Ik ken oudere opticiens die dit het gehele leven al consequent achterwege laten. Arme klant!

  • Lara

    Verder alles goed?Enkel wat frustraties opgelopen?

    Misschien je eens afvragen waarom vrijwel ieder nederlandse opticiën de cilinder op vijf graden afrondt.Al vraag ik me af of dit het geval is?Want bij een sterke cilinder krijg je een visusdaling en ik neem aan dat elke goed opgeleide refractionist streeft naar een zo hoog mogelijke visus!

    Oja en dat weglaten van die lage cilinder,ondanks de iets lagere visus geeft de klant aan comfortabeler,rustiger te kijken,prima toch.Heb je zelf toch ook op school gehad,vooral met scheefstaande cilinders!

    Ben toch wel benieuwd naar je basisopleiding en je praktijkervaring.

    Toen ik net in de praktijk kwam zou ik het met je eens zijn geweest wat betreft het consequent geven van de cilinder maar nu weet ik inmiddels beter.

    Maar ach,ik behoor misschien ook wel tot die domme,oudere opticien,arme klant(of juist niet,leest lekker zo zonder cilinder).

    Groet Lara

  • Consument

    Contactspecialist,

    Ik mag u feliciteren met de wijze waarop u de drie genoemde punten aan de kaak stelt door uw optreden op deze pagina.

    Als verdwaalde consument lees ik met verbazing uw berichten, waarbij regelmatig de gedachte bij mij op komt “je zal maar geholpen worden door zo'n ”contactlensspecialist".

    De meerderheid op deze pagina neemt de moeite om u met argumenten op uw ongelijk te wijzen; de argumenten komen mij als leek verstandig over. Dat de argumenten verstandig op mij overkomen komt door de wijze waarop de deelnemers aan deze pagina op u reageren; professioneel, afgewogen, met respect en betrokken bij hun vak.

    Wat is er met u gebeurd dat u zo agressief bent? Soms bekruipt mij het gevoel dat er een autobiografisch element in uw verhalen zit.

    Tenslotte, ik kan mij niet voorstellen dat u op een poli werkt; uw taalgebruik daarvoor te afwijkend.

    Ik wens u het alle beste.

  • Klaas

    Consument…Bedankt voor uw reaktie,u weet nu waar u hem moet plaatsen,en zijn ideën zoals Waarschuwing of Goude tip in de prullebak.groetjes Klaas

  • Contactlensspecialist

    Geachte consument,

    De reden dat ik niet “professioneel” overkom, is gelegen in het feit, dat ik mij verstaanbaar maak door vaktechnisch medische terminologie te vertalen in ABN voor de consument.

    Mijn prikborden geven in tegenstelling met uw commentaar een buitengewoon “afgewogen” mening waarin ik op diverse plaatsen de voor – en nadelen uitgebreid ten opzichte van elkaar aan de orde stel.

    Ten slotte zie ik geen enkele “agressieve” opstelling, ik denk dat u mijn scherpe inhoudelijke mening projecteert op de persoon in kwestie. Ik benader slechts de inhoud.

    Na vele tientallen jaren ‘in dienst van de verwondering’ te werken kunt u het mij niet kwalijk nemen dat er een autobiografisch of beter gezegd een autoverwonderlijk element in mijn post aanwezig is.

    Dat u zich niet kunt voorstellen dat ik in een poli werk kan ik mij voorstellen omdat ik alle medische terminologie heb leren omzetten in patiënten-taal. Een goede medicus is in staat om voor zijn patiënten ‘de dingen’ beeldend uit-één-te-zetten.

    Hartelijke groet,

    De “contactlensspecialist” in dienst van de verwondering.

  • Contactlensspecialist

    Geachte Lara,

    Uw verhaal bevestigt de regel. Ik zie dat ook u een ‘standaard’ werkwijze heeft. Wanneer u schoenen koopt en de verkoopster meet uw schoenmaat op 39 cm, verwacht u dan schoenen in maat 41? Toch zegt u dat de ‘oogmaat’ en de ‘glasmaat’ verschillend behoren te zijn. Deze veronderstelling behoeft, hoop ik, geen nadere uitleg. Ja, deze werkwijzen biograveren bij mij autofrustraties in dienst van de verwondering.

    Succes.

  • Jos

    Volgens de literatuur heeft een psychopaat een twintigtal kenmerken.

    Ik herken er bij de ‘contactlensspecialist’ toch al wel 14, ik ben benieuwd of de lezers van dit prikbord er meer kunnen ontdekken.

  • Contactlensspecialist

    Hahaha, u hebt mij toch aan het lachen gekregen. Ik ben wel blij dat u al deze kenmerken ‘herkent’; collega, aangenaam kennis te maken!