laser

• meedenkertje

Een nichtje van me is vorige week in België in een oogkliniek geweest om de mogelijkheden te bekijken om haar ogen te laseren zodat ze geen lenzen of bril meer hoeft te dragen. Na onderzoek bleek dat in het donker haar pupillen 7,5 mm. werden terwijl het te laseren oppervlak maximaal 6 mm. is. Dat betekent dus dat er 1,5 mm. niet behandeld kan worden. Haar werd verteld dat de mogelijkheid bestaat dat ze om lichtbronnen zoals kaarsen, lampen en ook lantaarnpalen een lichtkrans te zien krijgt. Dat zou o.a.kunnen betekenen dat ze ‘s avonds niet goed zou kunnen autorijden. Zijn er mensen die dit ook ooit hebben laten doen en die hetzelfde probleem hebben, wat zijn hun ervaringen. Ik heb begrepen dat dit laseren voor haar verdere leven geldt, dus er zou niets hersteld kunnen worden, ik vind dit maar een eng idee. Je zou je hele leven lichtkransen blijven zien. Haar argument dat ze ’s avonds bijna nooit auto rijdt vind ik niet doorslaggevend om dit te laten doen. Ze heeft in principe een afspraak in juni om het te laten gebeuren, maar ik heb toch mijn bedenkingen. Graag reacties!

• Kevin

Met zyoptix laser kan je een groter gebied laseren. Het is wel duurder! Kijk eens op www.zien.be

• N. Mulder

Ga naar optiek pagina naar de kolom interessant klik op lasik disaster.

Helaas in het engels. Maar hier treft u een aardige verzameling over wat er allemaal fout kan gaan. Ook van andere operaties! Als Lasek etc.

Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij iedereen zo is. De meeste klinieken zijn commercieel. Als het niet zou werken dan waren er niet zoveel.

Verder LET OP de arts die u gaat behandelen. Draagt hij/zij een bril??

Nic

• meedenkertje

He Nic, dat is een goede opmerking die laatste, daar zit iets in. Bedankt voor jullie tips, ik zal er zeker gebruik van maken.

Groetjes Lia

• mariska

Ik heb vorige maand een laser behandeling ondergaan, maar mijn pupillen waren ook te groot voor een gewone lasik behandeling. Ze hebben bij mij een lasik zyoptix behandeling gedaan. Dit is goed bevallen, want ik zie alles prima en 's avonds ook. Ik heb deze behandeling laten doen bij Vision clinics Rotterdam.

• paula

hoi mariska

ik heb 24 juni een afspraak bij vision clinics in arnhem. ik ben heel benieuwd hoe het jou bevallen is bij hen. en ben je tevreden en hoe is je zicht nu en wat voor sterkte had je voor de behandeling.

ik heb het vooronderzoek al gehad en ik kom wel in aanmerking voor laser maar ik ben ergens anders getest en laat het nu toch maar bij visions doen de behandeling en zij willen nu eerst ook nog een vooronderzoek. hoor dus graag je ervaring met de kliniek.

groetejs paula