Een nichtje van me is vorige week in België in een oogkliniek geweest om de mogelijkheden te bekijken om haar ogen te laseren zodat ze geen lenzen of bril meer hoeft te dragen. Na onderzoek bleek dat in het donker haar pupillen 7,5 mm. werden terwijl het te laseren oppervlak maximaal 6 mm. is. Dat betekent dus dat er 1,5 mm. niet behandeld kan worden. Haar werd verteld dat de mogelijkheid bestaat dat ze om lichtbronnen zoals kaarsen, lampen en ook lantaarnpalen een lichtkrans te zien krijgt. Dat zou o.a.kunnen betekenen dat ze ‘s avonds niet goed zou kunnen autorijden. Zijn er mensen die dit ook ooit hebben laten doen en die hetzelfde probleem hebben, wat zijn hun ervaringen. Ik heb begrepen dat dit laseren voor haar verdere leven geldt, dus er zou niets hersteld kunnen worden, ik vind dit maar een eng idee. Je zou je hele leven lichtkransen blijven zien. Haar argument dat ze ’s avonds bijna nooit auto rijdt vind ik niet doorslaggevend om dit te laten doen. Ze heeft in principe een afspraak in juni om het te laten gebeuren, maar ik heb toch mijn bedenkingen. Graag reacties!