slechte ogen / afvallen?

• janine

Dit is een beetje een rare vraag, maar ik wil heel graag antwoord.

Als je bijziend bent, en je ogen dus veel moeite moeten doen om dingen veraf zo goed mogelijk te zien, dan kost dat veel energie. Is het dan zo dat je daardoor meer calorien verbrand, en dus kan afvallen? Je kan er wel moe van worden als het veel energie kost om dingen veraf te zien.

En als dat zo is, wordt je dan weer zwaarder als je een bril of lenzen neemt en evenveel blijft eten?

• Sjeng

Beste janine,

Het is inderdaad zo dat de ogen aanspannen als je plus nodig hebt en geen bril draagt. Dit aanspannen is echter niet gelijk aan bijvoorbeeld de hele dag lopen. Door ogen de hele dag aan te spannen val je heus niet af.. Eerder gezegd denk ik dat je er hoofdpijn klachten van gaat krijgen ipv afvallen.

• nynke

nee hiervan val je niet af. Je gewicht en ogen hebben in dit opzicht niets met elkaar te maken. Vr. Gr. nynke

• irma

toch blijf ik het nog steeds een giller vinden dat mensen dit denken.

(jammer dat de berichtjes er worden uitgeplukt en weggegooid!)

ja als je op de weegschaal staat en je zet je bril af, misschien geeft de weegschaal dan minder aan!

• janine

een wc bril zeker. Dat jij die nou op je neus hebt, daar kan ik ook niets aan doen.

Aan de beheerder van deze pagina: gooi dit hele bericht maar weg.

• ikke

Kijk maar naar de reclame van Groeneveld

• klaas

hoe zo? heeft die zo'n slechte reclame?

• klaas

hoe zo? heeft die zo'n slechte reclame?

• ikke

nee een bijna naakte mevrouw op een weegschaal met een titanium montuur en als ze die afzet word ze zwaarder

• klaas

Dat helpt,kan ze beter die kleren ook maar uitlaten,das mooiiiiiiiiiiiiiiiiiii