Waar kan ik glazen bestellen -8 die ècht heel dun zijn?
Eigenlijk in iedere optiekzaak. Afhankelijk van de grootte van je bril moet je naar glazen vragen met een BREKINGSINDEX van 1.7 (dun), 1.8 (dunner) of 1.9 (dunst). Deze laatste zal waarschijnlijk een beetje overdreven zijn aangezien je sterkte. Let wel!!! bovengenoemde brekingsindexen zijn voor Glas. Wil je kunststof glazen dan moet je genoegen nemen met brekingsindex 1.71
Overigens zal glas in dezelfde sterkte en brekingsindex altijd ietsje dunner zijn dan kunststof in diezelfde sterkte.
Je plaatselijke opticien kan je daar uiteraard het best over adviseren aangezien hij dan het montuur voorhanden heeft.
Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!!!
Bedankt,Ik heb al 20 jaar lenzen ,maar heb een bril er naast nodig , voor avond en ochtend.Ik wil een nieuwe bril en wil iets vaker een bril dragen.Maar wilde weten wat nu echt het dunsta glas is.1.9 dus.Ik ga binnenkort eens vergelijken met prijzen omdat er wel degelijk een heel verschil in prijs zit bij de verschillende zaken.Ik laat soms mij glazen op een andere plaats er in zetten als waar ik het montuur koop.Kan veel geld schelen.Zijn ze niet al te blij mee, maar het scheelt mij te veel!
Duidelijk te zien dat er mensen weer eens onzin opschrijven…. lekker onzinning om bij - sterkten een afwijkende diameter te verkopen.. Leuk voor je omzet maar zeer naaibaar voor je klant.. En in kunststof bestaat al 1.74. Ook heeft het weinig zin om 1.9 te verkopen bij -8.00 omdat het verschil met 1.8 en zelfs met 1.7 zo weinig is.. alleen het grootste verschil zit in de prijs…
Mensen ga nou eens naar een echte optiek winkel….
Zo te zien is er weer erg veel behoefte aan een objectief oordeel over de adviezen.
Het heeft wel degelijk zin om een kleine schijfmaat (vorm) te nemen omdat dan de randen van de glazen natuurlijk dunner zijn en het gewicht van de glazen zo laag mogelijk wordt. Kunststof lenzen van Essilor (Styllis) of van Hoya (Eyas) zijn tegenwoordig heel dun voor sterktes die jij nodig hebt. Ook zijn ze veel minder zwaar en kwetsbaar dan de hogere index glazen in mineraal (glas).
Gewoon een redelijk kleine bril met mooie dunne kunststof glazen met een hoge brekingsindex (tenminste 1.67) kopen dus. Weet zeker dat je daar tevreden mee zult zijn…
Een onpartijdige….
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?