Beste collega's kunnen jullie onze oogartsen nog volgen,de automonteur is nog beter met zijn APK keuring.Voorbeeld vorige week een meneer in mijn stoel,die in december nog bij de oogarst was geweest,door gestuurd door niet zijn eigen huisarts,vanwege verlenging van het rijbewijs.Volgens de oogarts hadden de glazen nog de juiste sterkte,een nieuwe bril was niet nodig.Maar deze meneer had gelukkig een verstandige vrouw,deze liet hem weten,dat hij nou wel eens een nieuwe bril nodig had,vooral omdat de glazen vol met krassen zaten.Ja en als je dan een nieuwe bril koopt,moet je het ook goed doen,dus opnieuw de ogen opgemeten.Met de oude,de bril die volgens de oogarts nog goed was,zag deze meneer nog maar 60%,maar door mijn pasbril zag meneer weer 100%,kwam dus totaal op een andere sterkte,wat is er toch met onze oogartsen aan de hand,gunnen we elkaar het licht in de ogen niet meer,net zoals vroeger.Nu weet ik van oogartsen ook,dat ze veel werk hebben aan verkeerde sterkte van brillen, opgemeten door niet een deskundig iemand.Ons beroep is vrij dus iedereen mag oogmetingen doen,zelfs een automonteur,en een oogarts mag niet door vewijzen naar de juiste optiekzaak,maar zo kan het toch ook niet? Meneer heeft zijn rijbewijs weer verlengt met 3 jaar,gekregen met een bril waar hij maar 60% mee ziet,als hij volgende week zijn auto moet laten keuren,en er zit een sterretje in het autoruit,op net die verkeerde plaats,word hij afgekeurd,,ja de auto bedoel ik.Dan verstaat die automonteur zijn vak beter dan die oogarts,,ja toch.En beste andere brillenverkopers als je het oogmeten niet op de goede manier geleerd hebt,laat dit dan aan hen over die dit vak onder de knie hebben,die autorefractor is maar een hulpmiddel,die sterktes kloppen lang niet altijd.Het oog is een levend iets,en dat ander is maar een ding…………………….snap jij het nu nog,of krijgen we straks toch echt erkenning,met een nieuwe regering,we wachten maar af.Maar wel zou ik een ieder willen aanraden,die straks voor verlenging van het rijbewijs in aanmerking komt,om eerst de ogen te laten opmeten,en de goede onder ons laten u echt wel weten, of u bril nog de juiste sterkte heeft,wat heeft hij eraan om het anders te doen,om u een bril aan te praten,welke niet nodig is.Vooral in een klein bedrijf,wees nou eerlijk,dan kan hij toch beter de deur meteen sluiten,want vandaag of morgen komt hij u weer tegen,en al uw vrienden.Ik hoor het ze al zeggen,daar moet je zeker geen bril kopen.