blind door laseren

• Elly

Volgende week heb ik een afspraak in Antwerpen om mijn ogen te laseren.

Nu heb ik vandaag gehoord (van een verpleegster in ons ziekenhuis) dat er een jongen was binnengebracht die zijn ogen had laten laseren in Antwerpen en er was iets niet goed gegaan !! De oogartsen wisten niet wat ze zagen en hebben deze jongen door moeten verwijzen naar een Academisch ziekenhuis, zijn hoornvlies was zo beschadigd (waarschijnlijk nu heel slecht ziend of blind). Toen ik dit hoorde kreeg ik wel heel erge kriebels en weet nu ook niet meer zo zeker of ik nog wel ga donderdag, ik hoop nog wat meer informatie hierover te krijgen. Zijn er meer mensen met zo'n of een soorgelijk verschrikkelijk verhaall ?

• Michèle

Ik heb het nog niet eerder gehoord, maar je moet iets tekenen voor dat je zo een ingreep ondergaat en daar sluiten ze zulke zaken niet uit.Daarom ben ik al 20 jaar zachte lenzen draagster en verder geen gepruts aan mijn ogen.Ik heb met meerdere mensen gesproken ,ook in Amerika, die allemaal bijwerkingen hadden.Voor mij niet!

• paula

Ik begrijp je twijfel wel na zo'n verhaal, maar je hoort ook zat mensen die het hebben laten doen en die uiterst tevreden zijn. en zoals bij alle operaties ……..je hoort altijd de horror verhalen en niet de leuke. want denk maar aan bevallings verhalen de een heeft het nog zwaarder gehad dan de ander en de leuke hoor je niet. ik ga het ook laten doen en ik schrik niet meer van zulke dingen . als je je goed laat informeren over de voor en tegens dan moet je zelf een keus maken ongeacht wat er met andere gebeurt. je wilt het of je wilt het niet.

groetjes en succes met je keus

paulaMichèle schreef:

>

> Ik heb het nog niet eerder gehoord, maar je moet iets tekenen

> voor dat je zo een ingreep ondergaat en daar sluiten ze zulke

> zaken niet uit.Daarom ben ik al 20 jaar zachte lenzen

> draagster en verder geen gepruts aan mijn ogen.Ik heb met

> meerdere mensen gesproken ,ook in Amerika, die allemaal

> bijwerkingen hadden.Voor mij niet!

• Carla de W

ik durf het ook niet te laten doen…..

Loop ook al 18 jaar met lenzen, sterkte -8, dus hartstikke blind zonder lenzen, maar ik durf het niet….

• Monique

Hoi,

Ik net zo, alleen ik durf wel, maar ben niet geschikt, te dun hoornvlies, en als ik Retina mag geloven valt 60% af omdat ze niet binnen de geschikte veilige marges vallen. Dan beginnen ze er gewoon niet aan en terecht. In heel Nederland houdt men dezelfde marges aan behalve in het buitenland daar neemt men het niet zo nauw met alle mogelijke gevolgen vandien. Turkije in ieder geval, van Belgie weet ik het niet.

Bye Monique

• ikke

In belgie nemen ze het ook niet zo nauw dus kunnen ze meer behandelingen per apparaat doen en word het vanzelf goedkoper.

• Monique

Ai, slechte zaak, maar alle probleemgevallen komen ook terug……………dus uiteindelijk………..

• Michèle

Ik hoorde dat een aantal stewardessen in Zuid Afrika hun ogen laten laseren ivm de prijs en het zou daar erg goed zijn.

Ik ken aleen mensen die last hebben na een behandeling van alles en nog wat.Ik blijf voorlopig maar bij lenzen en bril.Ik wil nog graag wat jaartjes wat zien….

• Elly

Hallo Michele,

Heb toch de stap genomen en ben gisteren door Dr. Tackoen in Antwerpen geholpen. Het is wel griezelig maar het resultaat is super mijn zicht is nu al heel goed (kan nog iets beter maar dat moet tussen nu en een maand bijtrekken) heb nu +0.25 en -0.25. Ben gistermiddag geholpen en zat gisteravond al weer lekker te eten bij de Mexicaan in Antwerpen had nog een beetje last van een korrigelig gevoel in 1 oog maar verder ging het echt heel erg prima. Tot nu toe gaat alles voorspoedig en ben ik heel tevreden.

Groetjes,

Elly

• hendrik

Zijn je ogen niet geschikt voor implant lenzen???

Bij Retina eyecare doen ze dit niet, maar bij Vision clinics wel. Vision Clinics zit in Delft, Bussum en hebben een derde vestiging in Arnhem. Zeer ervaren artsen zijn Dr. Luger, Dr. Landezs en Dr. Kret.

Om achter alle klinieken te komen waar lenzen worden geimplanteerd kun je naar de website gaan van www.artisanlens.com.