Kan niet zonder zonnebril!!sniksnik

• corina

Hallo,

Ik heb een vraagje… Ik kan slecht tegen scherp licht, hoe kan dat en wat kun je er aan doen om er af te komen…

Als de zon schijnt heb ik altijd een zonebril op, zet ik hem af, moet ik niezen en kan ik mijn ogen gewoon niet open houden. Zeker niet als ik ook nog eens in een witte omgeving zit. Das dan helemaal licht!!

Ook als het bewolkt is heb ik vaak last van het licht. Ik ken niemand die het ook heeft, ik werk in de zomer veel buiten (zeilles geven) en tja, de mensen kunnen dus nooit zien of ik naar ze kijk als ik ze les geef… das wel lastig..

Ik heb trouwens verder goede ogen, geen sterktebril nodig ofzo…

Weet iemand hoe het komt dat de een er meer last van heeft dan de ander, en is er een manier om je ogen aan het licht te laten wennen? Of is het juist goed vor je ogen omdat ik net al ergens anders op dit prikbord had gelezen dat je staar kunt krijgen van te veel uv licht…

• Carla de W

Is het niet een soort gewenning ?

Ik heb nooit een zonnebril op en het bevalt me prima.

Misschien knijpen mijn pupillen sneller samen dan die van jou ?

• thomas

ga gewoon eens langs de oogarts of opticien

• R

Heb ik soms ook. Soms zelfs als het niet eens zo zonnig is. Maar soms juist niet als het wel zonnig is. Als je het heel erg hebt zou ik inderdaad eens naar de oogarts gaan.