Standaard Lasik vs. Zyoptix Lasik

• Kevin

Gisteren heb ik een vooronderzoek laten doen bij de kliniek van dokter Mertens (www.zien.be). Uit dit onderzoek kwam naar voren dat mijn ogen geschikt zijn voor de standaard Lasik methode maar ook de Gepersonaliseerde (zyoptix) Lasik methode. Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met de zyoptix methode? Wordt het zicht echt scherper en beter als bij een standaard Lasik methode? Of kan ik volstaan met de (goedkopere) Standaard Lasik methode?

Bij voorbaat dank voor uw reacties.

• paula

hoi kevin

ook ik heb het vooronderzoek laten doen, en ik kom ook in aanmerking voor de standaard lasik. maar ik heb zitten zoeken op het net en kwam op een amerikaanse site terecht met heel veel info over laseren en de verschillende technieken de naam is www.ladarvision.com en ook op de zyoptix site kun je heel veel hierover vinden.

ik heb mijn arts in nijmegen gevraagt hoe het zit maar ik moet wachten met mijn vragen tot 8 mei dan heb ik nog een gesprek met hem. ik denk dat er wel een verschil in zit maar dan met name in het nachtzicht ( halo's en glare's) het zicht schijnt dan beter te zijn.

ik heb gisteren met iemand gesproken die de zyoptix methode had laten doen bij retina in driebergen en deze man was uiters tevreden. maar ik heb ook vernomen van mensen die de standaad laser hebben laten uitvoeren en die zijn ook tevreden dus het is echt moeilijk om een goede keuze te maken.

groetjes paula

• Urmila

Nou Retina uit Driebergen is niet zo geweldig. Ik ken 2 mensen die beide een behandeling hebben ondergaan en zijn hierover niet te spreken. Na 1 jaar is het nog niet in orde. Nazorg is erg mager.

• Peter

Ik heb gewoon lasik laten doen en dit is mij goed bevallen omdat ik niet in aanmerking kwam voor zyoptix en heb dit ook bij Dokter Mertens laten doen maar dan niet in Belgie maar in Reusel bij Fyeo.

Ik heb natuurlijk ook gevraagt naar de voordelen van zyoptix dit is wel beter als de lasik behandeling, je moet het zo zien zyoptix is helemaal de perfectie die je kunt hebben.

Indien je intresse hebt in het lezen van mijn ervaring over Lasikdit staat op mijn site http://members.home.nl/pe3pmk

Ik wens je in ieder geval veel succes

Peter