lenzen met bril ?

• jos

Ben al 35 jaar brildragend, momenteel -10 met cil -1.

Heb geen problemen met het brildragen op zich zelf,

maar wel met dat ik alles veel kleiner waarneem.

Dacht er over maandlenzen aan teschaffen, vanwege het comfort,

maar het blijkt dat het corrigeren van de cilindrische afwijking problemen geeft.

Mijn vraag is nu,is het mogelijk deze lenzen toch te dragen (dus zonder cil.),

maar in dan combinatie met bril met daarin de cilinder en een vario gedeelte.

Je zou denken dat dit mogelijk zou zijn, maar de ene opticien zegt het kan,

een ander zegt, dit is onmogelijk. Wat nu ?

• Fred

dit is heel goed mogelijk!! en het is waar dat lenzen niet vertekenen dus als je alleen het leeuwendeel van de sterkte oplost met de lenzen en de reststerkte met de bril heb je dus ook alleen de vertekening van de reststerkte.

wat alleen wel zo is dat je wel wat extra handelingen moet doen voordat je behoorlijk ziet.

Maar ik heb dit al eens eerder gedaan voor een klant van mij en die was blij als een kind

Groetjes!

• lens

Beste Jos

Waarom wil je zo graag maandlenzen ?

Je kunt dit nl met lenzen met een wat langere levensduur prima oplossen.

• jos

Sorry, voor mijn wat late reactie.

Ben van de week begonnen met maandlenzen zonder cilinder,

heb geen problemen met het dragen, alleen het zicht is niet scherp.

Vreemd is echter, dat ik vlak na het inzetten van de lenzen, als er dus nog veel vocht aanwezig is, het beeld duidelijker is ,wat echter binnen twee minuten terug valt, bevochtig ik mijn ogen, is het weer scherper, knipperen helpt even.

Kan dit aan de vloeistof liggen,gebruik peroxidesysteem met conserveringsmiddel,

of aan het gebruik van standaard lenzen, of mogelijk het missen van de cilinder

van -0.75, -1.0, maar zo,n waarde schijn je nauwelijks te missen volgens de experts.

Trouwens met mijn huidige glazen -10 met cil. -1, welke vlgs de nieuwe meting

-11 met cil -1 zouden moeten zijn, zie stukken beter als met de lenzen.

Fred: wat betreft jouw vraag ‘'waarom maandlenzen", nu het is wat ’'dubbel''.

a) ik zie me zelf niet meer zonder bril lopen, je gelaat heeft zich aangepast.

b) draag voor men werk zo,n 9 uur per dag beeldscherm/leesbril, dat blijf met

lenzen ook zo.

c) standaard lenzen zonder cil.zijn minder prijzig en door de grootste afwijking

op te vangen door lenzen, zijn er geen glazen 'a la Lantal 1.8 nodig om ze nog enigzins dun te kunnen slijpen.

• ik

Het kan kloppen dat je als je de lenzen net inzet dat je dan wat scherper ziet,dan als je de lenzen langer in hebt. Dit komt doordat de vloeistof een clindrische werking dan heeft. Wanneer de vloeistof weg is, vervalt dit ook.

Lenzen met een bril erbij kan prima Het scheelt aanzienlijk in de kosten

.