beeldschermbril

• no3big

ik werk 8 uur per dag achter de PC en krijg daar moeie ogen van.

nu zou ik graag willen weten waar ik beeldscherm bril kan kopen.

en misschien verhalen van mensen die er ervaring er mee hebben.

• Ellen

Hallo No3big,

Bij Carl van Maaren opticien kun je zo'n beeldscherm bril kopen. (als we tenminste hetzelfde bedoelen). In die bril zitten dus 3 sterktes

veraf

computer (60 cm)

lezen (40 cm)

Een complete beeldschermbril kost 125 euro, dus incl glazen en montuur.

www.carlvanmaaren.nl

Heb je nog vragen dan lees ik het wel.

Ellen

• bril

Bij elke optiekzaak.

• klaas

Stap gewoon eens binnen bij een goede opticien,laat daar je ogen eens opmeten om te zien of je ook een correctie nodig hebt.Indien dit het geval is,vraag hem om dit in een pasbril te zetten,en ga daar eens mee lezen.Of je een toeslag nodig hebt voor het lezen,hangt af van de leeftijd,meestal boven de veertig,mocht dit zo zijn,plaats dan de leeskaart op zo'n 50 cm,tot dat je zegt van zo kan ik dit duidelijk lezen.Op deze manier heb je een goede en niet te dure oplossing,en bovenal een rustig beeld.Een goede opticien geeft je echt wel een goed advies,hij wil je graag helpen.Kan ook zijn dat te veel geconsentreed op het beeldscherm zit te kijken,en de ogen te weinig rust geeft om zich te ontspannen,je moet zo nu en dan eens een blik in de verte werpen.Ik weet niet hoe goed je bent in hardlopen, maar op een gegeven moment wil je toch wel even zitten,denk ik.Zo ook met je ogen,die moeten zo nu en dan eens ontspannen,ik kom dit vaak tegen bij jongeren,deze hebben echt geen bril nodig,maar ja met al die spelletjes.Voor het computertijdperk was er ook al zo'n kreet van“ Mijn ogen staan me stijf in de kop van het lezen”Als dit bij jou ook het geval is,zal de opticien dit je zeker zeggen,en mocht je het zaakje niet vertrouwen,er zijn er meer,maar het is echt een zaak van vertrouwen………………sucses.