slierten

• johan

ik heb een vraag enwel hetvolgende:

ik heb al vanaf dat ik in de pubertijd kwam(ben nu37) een soort slierten in mijn ogen.

als ik door mijn ogen wrijf en en dan in mijn ooghoeken komen er vaak van zo'n elastische sliertjes uit,vaak zitten ze ook voor mijn oog en zie je op dat moment wazig vooral als er veel traanvocht aanwezig is mn bij het snijden van uien of als je een potje gejankt hebt.

ik heb jaren gedacht dat dit een normaal iets was omdat mijn pa het ook heeft.

mijn broers en zus hebben er geen last van, tenminste niet in die mate als wij.

nu blijken veel mensen aan wie ik het vroeg of ze daar ook wel eens last van hadden het niet te herkennen.

weet iemand wat dit is, waar het vandaan komt,is het misschien erfelijk? en wat kun je er tegen doen?

johan.

• Carla de w

Zou het kunnen zijn dat dit hetzelfde spul is wat bij mij als korreltjes “slaap” en je ogen zit als je wakker word ?

Maar dat het bij jou dus vloeibaarder blijft ?

Want het lijkt me niet dat je ogen onstoken zijn, dus het is geen pus, anders ozu je het niet zo lang volgehouden hebben.

• johan

Ik heb inderdad geen ontstoken ogen.

s'morgens zijn dat bij mij ook wel van die korreltjes maar ik heb door de dag heen erg veel troep in mijn ogen best vervelend moet ik zeggen.

vooral als je ogen gaan tranen op de fiets in de wind enzo.

dan krijg je steeds zo'n wazig veld voor je ogen en dan kun je veel knipperen maar vaak gaat het verschuiven van boven naar beneden en van links naar rechts.

je voelt het ook in je oog op een hoop gaan zitten bv op de rand van je ooglid boven of beneden of in de ooghoeken.

dan probeer je het eruit te wrijven en dan gaat die “sliert” je hele oog rond dat kriebelt heel erg en krijg je weer tranen in je ogen en begint het weer van voor af aan.

het is niet altijd even erg soms echt tot vervelends toe dan ga je veel wrijven(wat mij ook niet zo gezond lijkt)dan weer periodes dat het een stuk minder is.

• clemelinde

Hallo Johan,

Ik herken precies dezelfde klachten… Ik heb deze ‘siertjes’ al jaren! Ik heb geen idee hoe het komt, niemand in mijn omgeving heeft deze klachten. Zelf denk heb ik ook al aan een vorm van hooikoorts gedacht, ik heb nl hooikoorts klachten van februari tot september. Als je je ooglid ‘open trekt’ kan je er zo een sliert ‘slijm’ uittrekken. Tja..ik weet helaas ook geen antwoord. Als je wilt mailen, is dat prima!

Groetjes Clemelinde

• daniëlle

eindelijk iemand die dat ook heeft.

ik heb geen hooi koorts dus daar kan het niet aan liggen.

ik heb sinds kort wel een bril en ook mijn zonnebril op sterkte laten maken mijn ogen tranen nu minder dan voorheen en dus ga je er minder in wrijven dus ook minder slierten.

maar helemaal weg is het niet en zal ook wel nooit zo zijn.

johan

• johan

sorry mijn zus had haar naam weer eens niet verwijderd!!