Samenwerking ogen.

• J Bogaard

Ik tob al jaren met de samenwerking van mijn ogen .

Het is zo dat als er twee mensen dicht bij elkaar staan deze mensen niet weten wie ik aankijk.

Omdat mijn ogen allebei even goed zijn maakt dit mij erg in de war en vermijd ik zelfs deze situaties, met alle gevolgen van dien.

Ik heb al vanaf mijn geboorte een lui oog maar heb hier de laatste jaren veel meer last van gekregen.

Ik hoop dat iemand mij helpen kan, want zelfs in het oogziekenhuis en de optometrie weten ze het niet.

B.V.D.

Jan.

• paula

Al eens naar een orthoptist geweest? Op de meeste oogheelkundige poli's werkt er wel een. Een orthoptist is een hbo geschoolde die vooral gespecisliseerd is in luie ogen, scheelzien en natuurlijk de samenwerking van de ogen. SuccesJ Bogaard schreef:

>

> Ik tob al jaren met de samenwerking van mijn ogen .

> Het is zo dat als er twee mensen dicht bij elkaar staan deze

> mensen niet weten wie ik aankijk.

> Omdat mijn ogen allebei even goed zijn maakt dit mij erg in

> de war en vermijd ik zelfs deze situaties, met alle gevolgen

> van dien.

> Ik heb al vanaf mijn geboorte een lui oog maar heb hier de

> laatste jaren veel meer last van gekregen.

> Ik hoop dat iemand mij helpen kan, want zelfs in het

> oogziekenhuis en de optometrie weten ze het niet.

>

> B.V.D.

>

> Jan.

• jolanda

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem wbt de samenwerking van de ogen. Ik ben er mee naar de oogarts en later ook naar de orthoptist geweest, maar er blijkt niks aan te doen. Mijn ogen zijn goed nagekeken en kleine testjes gedaan en als laatste poging een test met een aparaat waarbij ik een leeuwtje in een kooi moest zien, maar mooi dat het rotbeest er niet in zat. Ik kreeg het niet voor mekaar.

Ik heb niet het probleem dat mensen niet weten wie ik aan kijk. Wel dat ik wel eens moe word omdat mijn ogen contstant moeten wisselen om te kijken. Het is vervelend om veel dingen over het hoofd te zien en om dingen te laat te zien, alsof er veel langs je heen gaat. Alles kost gewoon meer moeite, ik krijg nog geen schilderijtje recht aan de muur ;-)

Het is erg vervelend, er is wel mee te leven, dat doe ik al 28 jaar (sinds het rechtzetten van een oog) maar het is wel een last.

Groetjes, Jolanda