druk van het oog

• anoniem

Ik heb de druk van mijn ogen laten opnemen en die was links 23 en rechts 24 nou is mijn vraag is dat erfelijk ??????? en wat kan er gebeuren als je er niets aan laat doen.

• jeroen

De hoge oogdruk kan inderdaad een erfelijke factor hebben.Dat zie je regelmatig.

Als ik jou was dan zal ik het eerdaags nogmaals laten controleren door je opticien.Mocht het dan nog steeds zo hoog zijn dan zou ik je adviseren om een doorverwijzing van je opticien te vragen voor een afspraak bij een oogarts.Mocht je er niks aan doen dan kan het op den duur blijvende schade veroorzaken.Wat uiteindelijk blindheid tot gevolg kan hebben.Let wel op het is en blijft een tijdsopname dus het kan goed zijn dat je oogdruk weer normaal is,de volgende keer dat je het laat controleren.Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt.

Succes jeroen.

• tiene

Ja dit kan erfelijk zijn.

23 en 24 is niet om je zorgen te maken.

Heeft de opticien nog met een fel licht en een groot glas in je ogen gekeken?

Is de druk in de middag gemeten dan zou ik hem nog een keer in de ochtend laten meten, dan is hij altijd wat hoger.

En elk jaar een controle.

Heb je kinderen dan deze vanaf 16 jaar ook laten controleren.

Wat gebeurt er als de druk te hoog is (wat niet bij jou het geval is).

Dan heet het Glaucoma (heeft je opticien dit niet uitgelgd, met een plaatje is het een stuk makkelijker).

de druk die te hoog is zit in de ruimte voor je ooglens, de druk kan te hoog zijn door overproduktie of door verstopping.

Door de te hoge druk wordt je lens en alles wat daar achter zit naar achteren geduwd en heeft als enige “uitgang” de oogzenuw.

Als een zenuw beknelt raakt kan deze afsterven, dus langzaam aan verlies je kijkgebied aan de zijkanten.

Maar dan zit je met je oogdruk ver boven wat jij nu hebt!

Succes Tiene