De consumentenbond vraagt om ervaringen van mensen die hun ogen hebben laten laseren.
Als je echt graag je verhaal kwijt wilt, omdat je anderen wilt waarschuwen of juist wilt aanmoedigen moet je hun schrijven of mailen.
Succes
Hallo,
Jazeker, ik wil graag mijn verhaal kwijt.
Een laseroperatie is inderdaad makkelijk, pijnloos, goede begeleiding, goede voorlichting zowel de positieve als negatieve kanten. MAAR, wat ik zeer gemist heb is de waarschuwing dat je eigen lichaam/emoties het proces en herstel kan beinvloeden. Het klinkt logisch, maar dat aspect wordt echt vergeten.
Van iedereen hoor ik alleen maar positieve verhalen wat mij nu moedeloos maakt.
Veel reclame wordt ermee gemaakt dat je “na één dag al weer auto kunt rijden, en anders wel de dag erna. Je loopt zó de kliniek weer uit, (met champagne! serieus!) en ach, de evt. bijwerkingen zijn na 6 weken toch écht wel verdwenen.”
Nu is dat bij mij dus anders. Ik ben hartstikke gezond, rook niet, 26 jaar, eet biologisch, ziekteloos en had een lichte oogafwijking. Was absoluut niet bang voor de operatie, de ingreep ging fantastisch, maar nu 6 maanden later wisselt het zicht per kwartier nog zó veel, dat het emotioneel toch gaat opbreken. Dit fascet ontbreekt in alle folders en consulten.
Ze sturen me steeds weg met oogdruppels en “kom maar over 3 maanden terug, het duurt gewoon wat langer bij jou.”
Niemand beseft hoe erg het is als je van minuut tot minuut moet gaan leven omdat je ogen je in de steek laten. Daarnaast ben ik beeldend kunstenaar en heb mijn ogen hard nodig! Drie maanden is dus een eeuwigheid als je op de bank gaat zitten wachten.
Nu ben ik bij een ander ziekenhuis voor onderzoek. Daar werd in alle eerlijkheid geconstateerd dat mijn ogen zichzelf uitdrogen door de slechte kwaliteit/substantie van mijn oogvloeistof. Er waren zelfs al uitgedroogde stukken. Hiervoor heb ik créme gekregen. Dat hebben ze niet vermeld in mijn “eigen” ziekenhuis.