hoornvlies beschadiging

• Diederik

Ik heb een keer een redelijke beschadiging gekregen aan mijn hoornvlies door het dragen ( 10 uur per dag ) van mijn harde lens.

Dit was toen zeer pijnlijk maar is wel helemaal hersteld( controle door oogarts).

De lens is gecontroleerd en heeft geen beschadigingen.

Nu heb ik nog steeds wel eens last na mijn lenzen een lange tijd te hebben gedragen. Alsof je een vuiltje in je oog hebt , terwijl dat duidelijk niet het geval is. Tevens maakt mijn oog dan een dikkere traan aan.

Zijn er mensen die hier ook last van hebben en heeft iemand een idee hoe dit mogelijk is ?.

• Mariska

Beste Diederik,

Vijf jaar geleden had ik een soortgelijk probleem als dat van jou. Ik droeg ook anltijd harde lenzen zonder problemen. Op een middag echter vielen mijn ogen constant dicht. Ik dacht dat ik moe was en wilde mijn lenzen uitdoen. Ik heb echt moeten trekken want ze zaten vast. Hierbij heb ik ook mijn hoornvlies beschadigd. Inderdaad, heel pijnlijk, maar na een dag was het pijnlijke leed weer hersteld. Sindsdien kon ik mijn harde lenzen (kreeg trouwens nieuwe, die beter pasten) steeds minder goed verdragen. Misschien ook angst? Een half jaar geleden heb ik ze maar afgezworen. Ik heb nu zacht daglenzen voor af en toe, tijdens het stappen of zo. Zachte lenzen zijn weer niet goed voor mijn ogen namelijk. Ik denk er nu serieus over mijn ogen te laten laseren. Ze zijn geschikt blijkt, maar ik durf nog niet. Ik heb niet echt een oplossing dus, maar herken je probleem.