ineens slechter zien

• Richard

Sinds 3 weken zie ik slecht. Voordien geen klachten wel was mijn rechter oog iets minder goed (bij medische keuring 2 jaar terug wel gemeten R +2,0 L+0,25). De combinatie van beide ogen gaven wel een zeer scherp beeld. Sinds een week of 3 zie ik met mijn L-oog veel minder dan mijn R-oog. Het wit van mijn L-oog is al wel wat langer een beetje rood (maand of 2). In combinatie met al jaren soms ontstoken oograndleden is rode voor mij niet zo bijzonder.

Met alleen mijn L-oog open zie ik tot 30 cm scherp en daarna alles een beetje dubbel boven elkaar en wazig. Bij het knijpen van de oogleden verbeterd het iets. Na lezen of werk achter de computer wordt het nog slechter en voel ik een druk op mijn L-oog. Tv kijken en de ondertiteling lezen lukt nauwelijks meer.

De huisarts stuurde me naar een opticien. Ben inmiddels bij stuk of 6 opticiens geweest. Meerdere zeggen tijdens en na de meting dat ze het niet goed kunnen vaststellen, omdat mijn ogen zeer snel scherp stellen (volgens de opticien). Bij degene waar het wel lukte zat er ook nog een redelijk verschil.

Bij een meting kwam er R +1,75 en L+0,25 uit. Bij een ander

R +2,75 en L +1,50. Als ik een brilletje probeer dan verbeterd het zicht nauwelijks.

Ben 42 en heb nooit een bril nodig gehad.

Wat ik zo vreemd vindt is dat er tot 3 weken geleden niets aan mijn zicht mankeerde en nu wel en misschien is het over 3 weken nog erger. Gebeurt het vaker zo plotseling en is dat normaal? Heeft iemand iets soortgelijks of weet iemand wat er aan de hand kan zijn. Alvast bedankt.

• sander

he richard,

ben je wel eens bij een oogarts geweest?

• leesbril

Ben je bij 6 opticiens geweest en er is er geen een die even gaat NADENKEN bij een dergelijk probleem?

Oke: is de oogdruk gemeten? Heb je hoofdpijn? Ben je snotterig? Zie je zwarte vlekken? Ben je lichtgevoelig? Zie je lichtflitsen?

Als je hier eens op antwoord ga ik nadenken, ik heb al een idee

leesbril.

• Richard

Op alles kan ik nee antwoorden.

• Richard

nee nog niet maar ben er wel mee bezig maar lange wachttijden.

• leesbril

Doet het oog pijn? Ook bij oogbewegingen?

• leesbril

Laat de oogdruk meten en ga daarmee naar de huisarts want dit behoeft aandacht. Ik wil je niet bang maken maar er moet wel naar gekeken worden en niet over een jaar maar wel binnen 2 weken. Het lijkt me iets van zwelling van het netvlies of zoiets. Succes!

leesbril