verzekering

• optiek

Hallo ik noem mezelf maar even Optiek

Ik ben al een aantal jaren werkzaam in de optiek,en wil toch even kwijt dat ik de manier waarop de verzekerings-maatschappijen te werk gaan oneerlijk.

Laats was ik een klant aan het helpen ,en die is verzekerd bij de VGZ,die zei tegen mij dat ze naar de VGZ had gebeld om te vragen wat haar vergoeding was van glazen+ montuur.

Waarop de VGZ antwoorden,als een een bril bij Hans Ande

rs koopt dan krijgt U het helemaal vergoed,nou dat is niet normaal want als ze bij een andere optiekzaak haar bril koopt krijgt ze ook een vergoeding ,maar dat zeggen ze er niet bij.

De mensen denken dat ze als ze bij een andere optiekzaak een bril kopen dat ze dan de vergoeding mis lopen terwijl dat helemaal niet het geval is.

Ik ben erg benieuwd of er nog meer collega,s zijn die dit ook storend vinden,laat het me dan even weten.

Optiek

• Klaas

Beste meneer optiek,dit noemen wij dus misleidene reclame,iedereen krijgt die vergoeding inderdaad van VGZ.wat men er ook niet bij vermeld is dat dit een standaard simpel glas is.Dus ontspiegeling enz.komt er allemaal bij,ook een standaard multifokaal,alles wat je beter en mooier wil hebben,moet je toch nog bijbetalen,want zo hoog is de vergoeding van hen nu ook weer niet.Maar ja je krijgt van hen een gratis bril,ik doe gewoon mijn werk als die mensen van mij ook zo'n gratis bril willen hebben kan dat,alleen licht de keus dan niet bij de klant,maar bepaald jou verzekering welk montuur en welk glas ik dan lever.

• Klaas

Wist je dat ze bij IZZ,het zelfde grapje uithalen?

• H. Anders

Beste,

even voor de goede orde de bril die mensen volledig vergoed krijgen bij Hans Anders is niet zomaar een simpel glas, maar een goed multifocaal of enkelvoudig glas. dit is ontspiegeld en eventueel krasvast (bij kunstof) dus de klanten krijgen zeker en vast een goed product. Alleen wij vragen gewoon geen belachelijk hoge prijzen.

m.v.g.

• john

Waarom vragen andere opticiens dan wel zulke absurde prijzen voor brillenglazen?

• sander

omdat er wel degelijk verschillen in kijkcomfort zitten tussen deze glazen. Als je tevreden met met het kijkcomfort is dat natuurlijk prima, geen probleem, maar als je net effe wat meer kijkcomfort wil hebben…… Je moet niet vergeten dat je gemiddeld zo´n 16 uur door deze glazen kijkt…..

• Anna

Nou dat viel mij toch wel héél erg tegen bij H. Anders. Ik wilde een multifocale bril voor mijn werk. De glazen moesten zowel voor afstand, lezen als pc-gebruik goed zijn. Ik heb na veel wikken en wegen een multifocale bril besteld met glazen die 200 euro per stuk kostten . Toen ik een grote advertentie in de krant zag van H. Anders, voelde ik me wel beetgenomen want daar werd een set multifocale glazen aangeboden voor slechts 70 euro per set. Ik ben gelijk naar die winkel toegegaan want ik wilde weten om welk type glazen het ging. Bij H. Anders kwam ik echter uiteindelijk ook uit op bijna 200 euro per glas voor glazen die voor al mijn doeleinden goed geschikt zouden zijn. De dame in de winkel vertrouwde mij zelfs toe dat ze die glazen van 70 euro per set niet graag verkocht want voor het lezen voldeden ze maar matig. De meeste mensen die een multifocale bril kopen, hebben die toch vooral ook nodig voor het lezen dus wat heb je dan aan zulke aanbiedingen? Uiteindelijk kwam ik voor dezelfde kwaliteit bril bij H. Anders op hetzelfde bedrag uit als ik bij die andere opticien kwijt was. Intussen heb ik zaterdag mijn nieuwe bril opgehaald en het beviel meteen vanaf het begin. Binnen 10 minuten was ik eraan gewend en inderdaad is alles scherp. De tv, het beeldscherm, het leeswerk en ook in de verte. Heerlijk dat ik nu van mijn leesbril ben verlost die ik altijd of op mijn hoofd had staan of kwijt was.

• sander

anna

Ik ben blij dat je toch uiteindelijk de juiste keuze hebt gemaakt! Veel plezier met je bril!

• klaas

H. Anders schreef:

>

> Beste,

>

> even voor de goede orde de bril die mensen volledig vergoed

> krijgen bij Hans Anders is niet zomaar een simpel glas, maar

> een goed multifocaal of enkelvoudig glas. dit is ontspiegeld

> en eventueel krasvast (bij kunstof) dus de klanten krijgen

> zeker en vast een goed product. Alleen wij vragen gewoon geen

> belachelijk hoge prijzen.

>

> m.v.g.

Je moet hier wel bij zeggen dat het alleen uit een bepaald glasprogramma gaat, die door jou firma is samengesteld.Je kan nu wel hard roepen van gratis,maar wat

gratis.En dan heeft de klant dus GEEN KEUS welk produkt hij word aan geboden,en bepaalt de verzekering welk glas hij krijgt,en een echt merkmontuur, wat mijn zuster opheeft,welke haar zo goed bevalt,ja ook daarin GEEN KEUS,let wel ik bedooel alles gratis.Terwijl men naar welke opticien ook gaat in dit land,men deze keuze wel heeft,en dezelfde vergoeding van de verzekeing krijgt als bij H.A.Waar men de tijd neemt om te vertellen welk glas men krijgt,en waarom deze duurder zijn,wat men wel en niet moet doen.Welk montuur wat betreft pasvorm,zoals neusmaat,schijfmaat enz.zo belangrijk is.Ik denk dat men bij de zelfstandige optiekzaak veel beter geholpen word,wat dit alles betreft,hier word niet bepaald hoeveel tijd je aan een klant besteed,de juiste oogmeting krijgt………………..zullen we maar zeggen hans anders is gans anders,kan het zijn dat goedkoop dan toch duurkoop is?.

• Anna

Ik ben zelfs van mening dat H. Anders niet goedkoper is als je goed vergelijkt. Voor een leesbril was ik bij Pearl 139 euro kwijt en bij H. Anders 129 euro. Voor mijn multifocale bril moest ik bij de Pearl 450 euro betalen en bij H. Anders voor hetzelfde type glazen 435 euro. Maar daar kreeg ik géén gratis tweede bril bij. Bij de Pearl kreeg ik er ook nog gratis een zonnebril bij op sterkte. Ik moest alleen 28 euro bijbetalen voor zogenaamde roadview glazen. Je kunt geen appels met peren vergelijken en de advertenties van H. Anders zijn mooi maar voor kwalitatief betere glazen moet ook bij H. Anders flink betaald worden.