Ik heb tot nu toe maar twee klanten gehad voor een beeldschermbril,de ene voldeed van hetgene wat deze meneer er van verwacht had,de ander kwam hem na een week alweer terug brengen en heb hem niet verder gekweld,en er gewoon een multifocale bril van gemaakt.Toen ik hem afleverde was meneer meteen al tevreden,dit was het volgens hem.Wat ik veel hoor is dat op de meeste kantoren die beeldschermbrillen niet voldoen,men loopt van de ARBO arst en weer naar de optiekzaak,ze zeggen je word hier nergens goed geholpen,en de meesten zitten weer met zo'n goedkoop leesbrilletje op achter het beeldscherm.Dit zijn niet mijn woorden maar van een klant,deze meneer was al brildragend en kon via het werk een beeldschermbril krijgen,maar door al die ellende om hem heen koos hij toch maar voor een goede multifokale bril.Mijn advies,kijk eens om je heen en vraag eens aan vrienden of collega's wat hun ervaring is,denk er wel aan dat ze de juiste sterkte hebben,en dat de glazen goed zijn ingeslepen,dit alles geeft weer niet een juist antwoord.Wat dit laaste betreft,komt het de laatste tijd helaas steeds meer voor.Voorbeeld uit de praktijk.ouder echtpaar komt bij mij in de winkel voor een nieuwe bril,dus oogmeting gedaan,meneer snapte niet waarom mevrouw steeds de bril afdeed als ze naar de tv zat te kijken,en mevrouw had mij verteld dat ze altijd met een loup moest lezen,en de brillenman had maar steeds gezegd ja beter is er niet voor u,nadat ze eerst al een paar keer was weg gestuurd met het welbekende,“ja u zal er eerst wel even aan moeten wennen”nou zo iemand kan maar beter bij een supermarkt gaan werken,want goed oogmeten kon deze niet,mevrouw liep al vier jaar zo met die bril op,gelukkig reed zij geen auto,maar desondanks heb ik door dit soort lieden,er weer een tevreden klant bij.Waar ze de bril weg heeft ga ik hier niet vertellen,ik weet het en steeds meer mensen komen met die klachten naar mij of de goede collega's,en dan weet je waar je waar voor je geld krijgt.En als ik dit hier zo neerschrijf kan ik mij best voorstellen,dat je niks laat aanpraten,moet u ook niet doen,maar een goede opticien praat u niets aan,want waarom zou hij u problemen verkopen?