Implantlenzen

• Irene

Al die operatie`s… geweldig….kost 4000 euro. En dan ben je er hopenlijk een aantal jaren gelukkig ermee.

Maar wat nu als de bijziendheid weer oploopt, ga je dan nog een keer? Want -13 met een implantlens plus weer een dioptrietje erbij is nog steeds -14.

Wat ik hiermee zeggen wil: de progressie stopt er echt niet mee. Laten we daar even duidelijk in zijn. Dan na een jaar of 2 weer een dioptrie erbij…..zet je dan weer een brilletje op met -2 ? Of contactlenzen. Of de excimerlaser.

Dan even over de kans op netvliesloslating met zo`n sterkte; die neemt ook nog steeds niet af.

Al deze zaken zijn leuk voor het nageslacht, zoals we nu van die sneetjes zeggen: nee, dat was een abberatie.

Dat je er over denkt begrijp ik heel goed, ik heb makkelijk spreken want ik heb geen -13, maar dat is weer een heel ander onderwerp.

Irene.

• Marc

Het geld geeft me niet, tenslotte kost een nieuwe auto nog een pak meer geld en daar doe je ook maar 10 jaar mee. Da's dus geen bezwaar.

Ik denk niet dat de bijziendheid verder zal toenemen. De laatste jaren was de toename duidelijk aan het verminderen en sinds 4 jaar dus stabiel.

Je hebt terecht zoals je stelde, makkelijk spreken. -13 is echt geen pretje. Ik had me er ondertussen min of meer bij neer gelegd maar daarmee is dan ook alles gezegd. Het heeft daarenboven een heel stuk van mijn leven bepaald. Mijn gezichtsveld is zeer beperkt, heb geen 100% gezichtsscherpte, alles is stukken kleiner, de glazen beslagen bij nat weer en ze dampen aan bij het binnenkomen in een vochtige, warme ruimte. Ik kan niet eens genieten wanneer ik ga zwemmen met de kinderen. Sporten is lastig met een bril op je neus, vooral bij zeer warm weer. Dan zijn er nog de geiiriteerde neusvleugels, de kans dat de bril van je neus dondert, enz., enz.

Over de financiële kant : wat denk je dat al die brillen met hoge indexglazen, contactlenzen, vloeistoffen en allerhande me nu al gekost hebben ? De enige die er beter van werd, was mijn opticien. Een echte reservebril heb ik momenteel zelfs niet want die zou me nog eens 600 Euro of meer lichter maken.

De implantatie van de lenzen kost me 3000 Euro, mogelijk zelfs nog minder als de hospitalisatieverzekering wil tussen komen. Dat ik daarna nog een lichte bril zou moeten dragen is absoluut geen bezwaar. Als ik maar niet langer afhankelijk van een (zware) bril blijf.

Toch jammer, ik wacht bij deze nog altijd op die vreselijke ervaringen van anderen (niet diegene van horen zeggen) ondanks de honderden/duizenden operaties die ondertussen uitgevoerd zijn. Zolang ik die niet hoor, blijf ik er dan ook zeer positief tegenover staan.

• Thea

Marc,

Ga voor een reservebril naar Specsavers. Daar zijn de glazen gratis ongeacht de sterkte. Ik heb daar met mijn -18 ook een reservebril gekocht en hen gehouden aan hun slogan: gratis glazen. Je krijgt dan wel standaard glazen, die ze speciaal moeten laten maken. Maar wat geeft dat voor een reservebril. Met een klein montuur is de randdikte van mijn glazen 1 cm. Dat is veel, maar ik heb de bril alleen maar op als de andere kapot is of als er nieuwe glazen in moeten.

Thea

• Klaas

Beste meneer Marc hier heb ik geen antwoord op,ik zou u advieseren ga eens naar zo'n voorlichtings avond,en laat verder onderzoeken of u hiervoor in aanmerking komt,ik blijf dit maar volgen.

• Jock

3000 euro?????

Waar dan wel?

Ik heb gisteren bij vicionclinis ingeformeerd en mij een vooronderzoek laten behandelen.

En ik kreeg te horen dat de ooklaser jammer genoeg geen mogelijkheid is. Dus de tweede mogelijkgeid werd het implantatie.

En er werd me gezegd dat de implatatielens per oog 2500 euro zou kosten. Dus totaal 5000 euro.

Ik zou mij in Bussum daar laten behandelen.

Maar u zei 3000 euro? Voor twee lenzen of een lens?

Vriendelijke groeten van René