bewaren van maandlenzen.

• Carla de W

Ik heb gekleurde maandlenzen gekocht.

NU zijn die dus een maand goed, de vraag is :

Ik denk dat die maand te maken heeft met hygiene, dat je na een maand meer kans hebt op ontstekingen en dergelijke.

Mijn vriendin denkt dat je na een maand te veel slijtage hebt.

Nu wil ik die lenzen dus ook nog bewaren om na een tijdje nog eens in te doen, dus stel dat ik ze morgen draag, en ik wil ze over eenhalf jaar weer eens dragen kan dat ? Hoe kan ik ze bewaren dat ze dus geen bacterieën groei krijgen waardoor ik ontstekingen kan krijgen ?

Dank je !

• moi

je kunt kleurlenzen 30 keer dragen binnen een periode van 2 maanden, na 2 maanden heb je dus het probleem van de bacterien dit komt omdat ze nadat je de verpakking geopend hebt niet meer steriel zijn. die 30 dagen is inderdaad een soort van slijtage

• Carla de W

Stel dat je ze toch langer wilt bewaren, dat je dus gewoon een stel gekleurde lenzen wilt hebben die je eens per maand in doet, dus de slijtage telt dan niet mee… Hoe zou je het kunnen aan pakken zodat je de bacterien kunt doden ?

Misschien zo'n peroxide pilletje gebruiken ofzo ?

Misschien eentje wanneer je ze weg zet en dan weer eentje de avond voor je ze wilt gebruiken ???? Zou dat voldoende zijn ?

• moi

ok dan nog maar eens wat duidelijker. zachte maandlenzen zijn bedoeld voor een maand!!!!!!!!!!! als je ze langer dan die 2 maanden wilt bewaren heb je een probleem, want dat kan dus niet. die peroxide tabletten zijn inderdaad agressief, maar het is vooral bedoeld voor het verwijderen van eiwitten enz. ze zijn na 6 uur geneutraliseerd en dan is het gewoon een zoutoiplossing. nog een keer duidelijk doe het nou gewoon niet als je zuinig bent op je ogen!

• Carla de W

dank je, doe ik er maar 2 maanden mee, niet elke dag !

• Alex

Als je slechts af en toe je kleurlenzen wilt dragen moet je je lenzen bewaren in een vloeistof die daar geschikt voor is. In peroxide zullen de kleuren verdwijnen en dus is deze niet geschikt. Je kunt je lenzen wel bewaren in Opti-Free express van Alcon. Hierin kun je je kleurlenzen maar liefst 30 dagen achtereen bewaren. Je moet wel iedere keer nadat je ze gedragen hebt de vloeistof verversen of eens in de 30 dagen als je ze niet draagt. De vloeistof is 6 maanden houdbaar na openen dus met een klein flesje kun je dan heel lang doen. Via www.optifree.nl kun je een gratis verpakking aanvragen.

Succes

• moi

alex de meeste vloeistoffen zijn 6 maanden houdbaar

• Alex

Hoi Moi, ik ken er maar 1. Ben benieuwd naar de andere merken. Uiteraard bedoel ik 6 maanden houdbaar na openen.

• ik

Meeste vloeistoffen zijn na openen 2 a 3 maanden houdbaar. Ik zou maar eens kijken wat je verkoopt