bril

• Anna

Ik draag al 30 jaar contactlenzen, maar ik wil graag een bril erbij. Is het nog steeds zo dat als je ( - 4,5 beide ogen) hebt, dat er van die dikke brillenglazen inkomen, of is dat niet meer nodig??

• Ellen

Hoi Anna,

Dat is zeker niet meer van deze tijd. Wij verkopen veel mensen met hoge sterktes. Er zijn speciale glazen, die worden extra dun geslepen. (ze zijn echter wel wat duurder, maar het resultaat mag er dan ook zijn).

Vraag het eens na bij je opticien, die kan je er vast meer over vertellen.

Ellen

• Klaas

Beste Anna,tegenwoordig zijn we zo ver met de glazen,ze kunnen echt heel dun,maar ook het kleine montuur is nog steeds in,en denk eens aan de kunststof monturen,daar vallen die randen bij jou sterte helemaal weg,dus mijn advies een leuke kunststof montuur,niet te groot,dan kan het zelf zo zijn dat met jou sterkte,met gewone ,dus niet extra dunne glazen,,je echt een leuke bril kunt uitzoeken.Je draagt hem naast je contactlenzen dus niet altijd,dat een beetje uitdagend mag zo'n brilletje best zijn.Trouwens een goede opticien kan je vertellen wat de randdikte word,als de glazen geslepen zijn,bij dat montuur wat je uitzoekt,hij of zij kan je dan ook vertellen of de glazen nog buiten het montuur uitsteken,sucses.

• Anna

Bedankt voor jullie adviezen.

• Carla de W

Het glas is zeker niet meer zo dik, maar ik heb -7,7 en de vervorming van je ogen is wel nog steeds sterk, dat vind ik ook vervelend.