prisma

• john

hallo allemaal,

kan iemand mij vertellen wat een prisma is? Wat zijn de kenmerken hiervan?

Ik heb zelf al lange tijd last met goed zien, vooral met het concentreren bij het lezen. Ook voel ik mij vaak angstig als ik over straat loop en het is druk, omdat ik dan helemaal gedesorienteerd raak. Nu ben ik al bij verschillende opticiens geweest, maar die kunnen niets vinden. Op internet heb ik iets gelezen over een polartest van Zeiss. Weet iemand waar ik die test kan doen in Midden-Nederland?

Of kan iemand anders een probleem bedenken voor mijn probleem. Het ligt niet aan de sterkte van mijn lenzen, daar ben ik al achter.

Graag reacties.

grt john

• dolf

kijk op www.pearlehoofddorp.com en vind je antwoord

• dolf

sorry john

www.pearlehoofddorp.nl

kijk bij klachtenformulier en check it out

• clemelinde

Hallo John!

Ik herken je klachten in je verhaal. Ik ben vanaf mijn 12e (ben nu 23) brildragend geweest. Eerst dachten ze dat mijn klachten te maken hadden met ‘sterkteglazen’, dus gekregen, maar mijn klachten gingen niet over. Jaren later, weer allerlei testen… Nu zijn ze erachter dat een van mijn oogspieren slap is. Dat betekent dus eigenlijk dat je ‘scheel’ bent. Bij mij kan je dat dus niet zien (aan de buitenkant), behalve als ik echt moe ben, dan trekt mijn oog weg! Ik heb hier nu prisma glazen voor gekregen (was in 2000). Er is mij wel voor gewaarschuwd, dat deze klachten steeds erger worden! Uiteindelijk zal je er dmv een operatie een ‘knoopje’ in de spier gelegd moeten worden. Bij mij is het al zodanig verslechterd dat ik al doorgestuurd ben naar het ziekenhuis.

Mij ik kom zelf uit het midden van het land en ben onder behandeling bij een opticien die tevens ortoptist is (speciaal voor dit probleem; strabisme). Zij kunnen je uitgebreid testen. Als je meer info wilt, mail me maar even!

clemelinde@hotmail.com

Succes ermee!

Groetjes Clemelinde

• tineke

hallo john

twee jaar geleden kreeg ik klachten ..desorientatie, duizeligheid en ik liep vaak tegen bv. deurposten aan.

Eerst dacht ik dat het aan mijn bril lag, maar dat bleek na een bezoek aan de opticien niet zo te zijn.

Via de huisarst kwam ik bij de neuroloog, cardioloog en de oogarts. Volgens hen allen mankeerde mij niets, dus ging ik van het standpunt uit: het is vanzelf gekomen, het zal ook vast vanzelf weer weggaan. Toch was dat niet zo.

Afgelopen zomer kwam ik winkelend bij een andere opticien dan waar ik eerst was geweest en zocht daar een nieuw montuur uit. Hij zou mijn ogen meten en vertelde mij na meting en mijn verhaal dat hij mij geen bril wilde verkopen, ik moest eerst naar een arts die prisma's in brillen aan kon meten.

Ik heb dat gedaan, heb prisma's in mijn bril en ben voor een groot deel van mijn klachten af. Winkelen wil weer, en ik kan ook weer normaal door een deur lopen.

Het enige wat ik niet durf is 's avonds auto rijden.

Wat prisma's zijn, weet ik niet, ik weet wel uit eigen ervaring dat het werkt.

groeten, tineke

john schreef:

>

> hallo allemaal,

>

> kan iemand mij vertellen wat een prisma is? Wat zijn de

> kenmerken hiervan?

> Ik heb zelf al lange tijd last met goed zien, vooral met het

> concentreren bij het lezen. Ook voel ik mij vaak angstig als

> ik over straat loop en het is druk, omdat ik dan helemaal

> gedesorienteerd raak. Nu ben ik al bij verschillende

> opticiens geweest, maar die kunnen niets vinden. Op internet

> heb ik iets gelezen over een polartest van Zeiss. Weet iemand

> waar ik die test kan doen in Midden-Nederland?

> Of kan iemand anders een probleem bedenken voor mijn

> probleem. Het ligt niet aan de sterkte van mijn lenzen, daar

> ben ik al achter.

>

> Graag reacties.

>

> grt john