salaris

• Mark

Hallo,

Ik beeindig op zeer korte termijn mijn studie opticien-ondernemer en nu was mijn vraag wat ik kan verwachten als ik het heb over een salaris.

• Mark

Hallo,

Ik beeindig op zeer korte termijn mijn studie

opticien-ondernemer en nu was mijn vraag wat ik kan

verwachten als ik het heb over een salaris.

Wat ik kan vragen en waar ik op moet letten

• Ellen

Beste mark,

Ik heb echter geen antwoord op jouw vraag. Maar een vraag aan jou.

Ik werk vier dagen per week in een optiekzaak. In september wil ik met een opleiding beginnen (gewoon onderaan, bij assistent opticien) voor 1 dag per week.

Ik vroeg me af op welke school jij hebt gezeten en hoe je ervaringen zijn.

Ik ben in Zwolle en Amersfoort naar scholen gaan kijken, deze lijken me allebei erg leuk, maar ik weet nog niet wat ik moet kiezen.

Misschien kun jij me helpen.

Alvast bedankt.

Ellen

• moi

hoi ellen

ik heb de optiekopleiding in zwolle gedaan en ik kan je zeggen dat het daar erg gezellig is de meeste leraren kennen iedereen bij naam, behalve een. maar als je iets van hem wilt weet hij ook wel wie je bent. de leraren willen best wel iets speciaal voor jou doen vooral als je er gewoon altijd bent dus initiatief toont.

als je nog wat wilt vragen kom maar op!

• Ellen

Hoi moi

Dank je wel voor je antwoord.

Hoe lang zijn de schooldagen in Zwolle?

Waar kom jij vandaan? Bij zwolle uit de buurt of niet? Ik kom uit brabant. Ik vraag dit ivm het reizen.

Moet je veel boeken mee nemen?

Wat voor lessen krijg je en welk niveau is dat. Ik heb namelijk mavo gedaan.

• moi

hoi ellen

ik geloof dat als je een dag in de week gaat je een redelijk volle dag hebt dus dat zal van 9 tot een uur of vier, vijf zijn. je hebt zeker geen les op vrijdag want die plannen de leraren vrij. je hoeft niet veel boeken mee te nemen want ze werken met modules die je in een map kunt doen en dan natuurlijk schrijfpapier en zo

• Ellen

Wat voor vakken krijg je op school? Is het een hoog niveau? Ik heb mavo gevolgd, daarna MBO Administrateur/boekhouden, daar krijg ik morgen mijn diploma voor.

Kun je voor de vakken veel begeleiding krijgen?

• moi

ik heb havo dus ik kon het versneld doen en voor mij was dit erg goed te doen. je krijgt veel vakken die wel een beetje natuurkundig zijn en biologie. dus als je een beetje kunt rekenen is wel handig. je kunt alles aan de leraren vragen en meestal helpen ze je wel ik vind zelf dat er veel begeleiding was

• Irene

Maar…..nu weten we nog steeds dat salaris niet.

Wat kan ik trouwens verdienen als HBO-optometrist?

Irene.

• Ik.

Er is zo juist een nieuw CAO boekje uitgekomen. Je leeftijd is hierbij van belang. En het scheelt natuurlijk ook hoeveel jaar je in de optiek werkt.

Ik zelf ben in Rotterdam naar school geweest. De Christiaan-huygens heette het vroeger. Het is me goed bevallen.

Ik.