Retina-Driebergen beter dan elders?

• Linda

Na de diverse topics over laserbehandelingen te hebben gelezen, ben ik naar een voorlichtingsavond geweest bij Retina in Driebergen.

Zij zeggen de beste Lasik behandeling te kunnen uitvoeren. Zij noemen het Q-sight. Het klinkt allemaal fantastisch.

Hun prijs ligt wel hoger dan bijvoorbeeld in Belgie. Q-sight of Zyoptix kost 2500 Euro per oog.

Wie heeft ervaring met Retina?

De Lasik en Zyoptix behandelingen in Belgie zijn een stuk voordeliger, maar zijn dit wel dezelfde behandelingen als bij Retina?Zij zeggen namelijk dat zij de enige zijn die deze Q-sight behandelingen doen en dat je daarmee een beter resultaat krijgt dan de standaard Lasik/Zyoptix.

Graag zie ik jullie reakties en ervaringen.

Bij voorbaat dank,

Linda

• Arne Jan

Hallo Linda,

Ook ik heb het internet ‘doorgespit’ over het onderwerp lasik. Daarbij kwam ik ook op de internetsite terecht van Retina te Driebergen. Zij zijn de enige tot nu toe die volgens eigen zeggen mijn gezichtsvermogen beter konden maken dan tot nu toe het geval is.

Bij andere behandelaars van lasik kreeg ik te horen dat het gezichtsvermogen maximaal die zou worden zoals die nu is met het dragen van lenzen.

Dat is bij mij nou juist het probleem. Met lenzen heb ik helemaal geen scherp gezichtsvermogen.

Ik ben dan net als jij zeer nieuwschierig naar reakties en ervaringen van mensen die bij Retina een ‘Q-sight’ behandeling hebben ondergaan.

• sander

vraagje voor beiden: waarom is het in nederland pas bij 1 centrum mogelijk om verder te gaan dan de nu algemeen bekende grenzen? Ik zou als ik jullie was toch voorzichtig blijven!!! Je hebt maar twee ogen en blind of nog slechter zien is toch ook geen optie lijkt me! We leven toch in een hoogontwikkeld land dus als het echt het ei van columbus zou zijn ( zou best kunnen natuurlijk) komen we daar snel genoeg achter!

• Arne Jan

Tsja Sander, het antwoord op die vraag weet ik niet. Mischien dat Retina een techniek toepast waar zij een octrooi op hebben.

Ik ben met je eens dat je voorzichtig moet blijven.

De beslissing om een laserbehandeling te ondergaan staat bij mij dan ook nog niet vast.

• Linda

Ik heb nog steeds geen beslissing genomen over het wel of niet laten laseren. Volgens mij is de beandeling bij Retina-tec toch wel een Zyoptix behandeling. Zij claimen echter wel de beste apparatuur te hebben en behandelen ook veel bekende nederlanders (zoals Patty Brard onlangs).

In Turkije kun je je ook laten behandelen voor veel minder geld. Via bijv. Mediscoop kun je een reis+verblijf+behandeling regelen. Volgens mij is het alleen standaard Lasik/Lasek, dus geen Zyoptix. En… hoe is de kwaliteit, nazorg??

Pfff.. blijft moeilijk. Wel/ niet doen en waar??? Bij de ‘beste’ in Nederland of bij de ‘beste’in het buitenland?

Graag meer reakties.

Linda.

• Karen

Hoi Linda,

Afgelopen donderdag was ik bij Retina. Ik heb te horen gekregen dat ik in aanmerking kom voor Lasek, niet voor Lasik. Ik heb al een afspraak gemaakt, maar de benodigde toestemmingsformulieren nog niet ingevuld. Ik wil toch nog even het e.e.a. uitzoeken.

Ik ben zeer geneigd om inderdaad voor Retina te kiezen omdat ik vier mensen ken die zich daar hebben laten behandelen. Bij een heeft het een jaar geduurd voor zij enthousiast was, de andere drie waren al gelijk enthousiast. Het is duur (pfff… wat heet), maar de nazorg schijnt er echt prima te zijn. Dat is dan ook een reden om niet voor het buitenland te kiezen: die nacontroles moet je dan toch hier doen. En stel dat het niet gelijk helemaal goed gaat? Dan is het lastig terugkomen!)

Over de bijzondere technieken: ik denk dat elk centrum claimt dat ze de modernste zijn en de beste, wel is zeker dat ze bij Retina heel veel ervaring hebben. En ja, dat Q-sight is iets waar ze patent op hebben, maar ja, vooralsnog zegt mij dat niet bar veel… Ik ben niet zo wiskundig en medisch aangelegd. Het zou mooi zijn als je het eens aan een oogarts zou kunnen voorleggen.

• Sjonnie

Karin

Heb je jeinmiddels laten behandelen bij Retina. Hoe is dit bevallen?

• Linda

Hoi Sjonnie,

Nee, ik heb de behandeling niet gedaan. Na zorgvuldig beraad en 2 voorlichtingsavonden te hebben bezocht heb ik besloten het (nog) niet te doen. Ik heb er te weinig vertrouwen in dat ik perfect zicht krijg zonder verder problemen. Ook is er nog te weinig bekend over lange termijn. Wat als ik over 10, 20 jaar zicht problemen krijg? Je kunt geen lenzen meer dragen dus moet je een bril of weer een behandeling ondergaan. Wat als je staar ontwikkeld? Ik heb nu goede zachte lenzen en mijn draagcomfort is daarmee heel goed dus de nood voor een behandeling is er niet meer zo.

Succes met je beslissing.

Linda.

Linda.

• Sjonnie

Inmiddels heb ik nadat ik er bijna een jaar heb over nagedacht een afspraak gemaakt met Retina voor een vooronderzoek.

Als mijn ogen geschikt zijn (30% van de mensen schijnt af te vallen voor een laserbehandeling) ga ik de laserbehandeling laten uitvoeren. Maar alleen als lasik mogelijk is. De andere behandelingen zoals lasek lijken mij niks.