2e Bril???

• Silke

Mijn zoontje van 4 heeft sinds 3 maanden een bril met een sterkte van +6.5 aan beide ogen. Nu gaat hij sinds deze week ook naar school. Kan iemand mij vertellen of het zinvol is om een 2e bril (of sportbril) aan te schaffen voor bijv. gym of zou hij dat zonder kunnen????????

• Robinson

Natuurlijk moet er op z'n minst een reserve bril komen, anders loopt je zoontje in de mist als er iets met z'n huidige bril gebeurt. Volgens mij kan je er al een kopen voor 39 euro bij specsavers.

• Jan

Als dat de eerste bril is van je zoontje, is dat gelijk een extreem hoge sterkte. Ik draag zelf een bril met glazen van +10. Zonder bril zie ik niet veel. Een tweede bril is dus voor hem echt nodig. Komt verziendheid met deze sterkte in de familie voor?

Jan

• Klaas

Tip,wacht nog even met die tweede bril,ik vermoed dat je straks weer met je zoontje naar de oogarts moet,over een paar maanden? ik weet de afspraak niet,maar dit is zijn eerste bril,dan is het mogenlijk dat er wat veranderd aan de sterkte of dat de glazen vol krassen kunnen zitten,wat toch wel veel voorkomt met de eerste kinderbrillen,ze moeten toch wel wennen aan zo'n vreemd ding op je neus .De mogenlijkheid die zich dan voordoet is,dat je met een paar glazen zit die vast nog wel in een ander montuurtje kunnen worden overgeslepen,,je opticien heeft vast nog wel een opruimer of iets dergelijks.Dat mijn advies,wacht nog maar even,en is er al een ongelukje,dan kan een bril de volgende dag in de meeste gevallen al weer voor je klaar liggen. Klaas