:
Beste mensen,
Ik ben vandaag bij een optometrist langsgeweest met mijn bril en de 2 oogmetingen op papier. Daar werd al snel duidelijk dat de oogmeting eigenlijk wel ok was, maar het probleem zat hem ergens anders: ik heb namelijk toen ik 2 jaar was aan mijn rechteroog een operatie gehad omdat ik last had van een lui oog. Hier heb ik soms nog wel eens last van als ik erg moe ben. Volgens de optometrist is dat de oorzaak van alle ellende in combinatie met verkeerde glazen, omdat ik waarschijnlijk prismaglazen nodig heb. Hiervoor dient een uitgebreide meting plaats te vinden van +/- 2 uur en daar wordt het dus verder onderzocht. De optometrist viel verder op dat mijn ogen roder zijn dan bij een gemiddeld persoon en daar heb ik blijkbaar dus ook steeds last van. Ook zonder bril had ik wel weer eens last van.
Het vreemde vind ik wel dat ik bij mijn oogarts niet te horen heb gekregen dat ik zulke glazen nodig had, terwijl hij wel wist van mijn afwijking. Ik ben met mijn 1e bril namelijk nog eens teruggeweest bij hem. Is het nu zo dat ik bij de 2e opticien langs moet gaan en hem hier op aan moet spreken of is het zo dat een opticien hier niets aan kan doen omdat hij zich met zulke problemen niet bezig houdt ?
En kan iemand mij iets meer vertellen over prismaglazen en of dat in een situatie als die van mij wel meer wordt toegepast. Volgens de optometrist spannen mijn spieren van mijn ogen zich continue (en dan met bril nog meer als zonder) teveel in waardoor ik traanderige, rode en licht geirriteerde ogen krijg. Ik ben wel blij dat ik nu wat meer duidelijkheid heb gekregen, allemaal hartelijk alvast voor alle informatie. Ik heb ook nog bij de 2e opticien mijn montuur met een bepaalde spray laten behandelen (iets tegen metaalallergie) maar dat was dus niet de oplossing ….
Mark