Laser: vooronderzoek

• Aggie

Deze week heb ik vooronderzoek laten doen voor een laserbehandeling. Hieruit bleek dat ik twee complicaties heb: droge ogen (zou genezing minder bevorderen ) en ik heb grote pupillen (7 mm, max. te laseren oppervlakte is 6,5). Dat laatste zou zorgen voor halo vorming. Heeft iemand deze problemen ook en (toch ) ogen laten laseren. Het zou bij mij gaan om een PRK behandeling. Lasik kom ik niet voor in aanmerking in verband met mijn grote pupillen.

• phoebe

hoe duur is zo laserbehandeling?

• Rob

Mogelijk dat het bij Retina in Driebergen wel kan. Ik heb net zulke grote pupillen en bij een andere kliniek bleek het niet te kunnen maar bij Retina wel.

(Moet nog een ander onderzoek laten uitvoeren en als alles positief uitpakt wil ik het zeker laten doen)

• Aggie

Hallo Rob,

Het Oogziekenhuis waar ik ben geweest zei niet dat het onmogelijk is door mijn grote pupillen maar dat de kans op halovorming erg groot is (geen kans eigenlijk, het gebeurt gewoon). Weet jij waarom ze het bij Retina in Driebergen wel of beter kunnen?

En wat is dat andere onderzoek waar je het over hebt?

• Rob R

Hallo Aggie,

Kijk eens op Zyoptix.com. Op deze site wordt de Zyoptix behandeling voorgesteld die ook mogelijkheden biedt voor mensen met grotere pupillen. De behandeling wordt inmiddels door diverse refractiecenta met succes toegepast. Zie find a clinic op de site.

succes.

Rob Rosenbrand