OOGZORG zonder BRIL?

• Klaas

Lees allemaal goede berichten over Implantlenzen,lazer techniek enz.Graag zie ik ook eens anderen die heel negatieve ervaringen hebben,om zo een goed beeld te krijgen van dit geheel.Ooit heb ik een klant gehad,met die zgn sneetjes in het hoornvlies,ze was blij dat ze maar een oog had laten behandelen.Want het litteken wat het veroorzaakte was blijvend,en de bril was ze niet kwijt.Zo heb ik ook mijn vraagtekens bij al die behandelingen,zie je echt 100% daarna of heb je toch nog een bril nodig,voor auto rijden of computerwerk,denk hierbij aan de voorschriften van de ARBO. Klaas

• peter

Sorry Klaas maar ik kan er geen slechte berichten van vinden die zullen wel nooit gepubliceerd worden.

En of het werkt lees maar op mijn site (mijn eigen ervaring) op http://members.home.nl/pe3pmk

Laserbehandeling is voor 100% gegarandeerd met 1 jaar zicht garantie

Peter

• Johan

Het schijnt inderdaad wel eens vaker grondig mis te gaan. Meer info vind je op de volgende Engelstalige site.

http://www.surgicaleyes.org/

• Klaas

Ook ik heb maar eens wat verder gezocht,en weet je waarom,om dat ze het mij ook vragen, wat ik er van vind. En daar wil ik natuurlijk een eerlijk antwoord op kunnen geven,omdat het risico dat men neemt,dit toch wel verdient. En daar wil ik een eerlijk antwoord op,en met een berichtje van “die kom je niet tegen”omdat men hier zeker geen fouten kunnen maken enz. Maar ja als je het risico bij de klant{of wil je hier nog spreken van een patient} zelf neerlegt,kun je makkelijk praten. Maar tegen over hen,die hier veel vragen over hebben mag het toch niet zo zijn dat het allemaal prima gaat,deze ingreep is niet omkeerbaar.Je snijdt in een gezond oog,en wat kunnen daar de gevolgen van zijn? Graag een eerlijke discussie! Meer info vind ik op de volgende site.

www.ogen-en-meer.com/

• arie

Wil je wat meer weten over de negatieve gevolgen van bv lasik

kijk dan een op www.lasikdisaster.com

• Carla

is het wel zo, dat je snijt in een gezond oog ? Hoe gezond zijn je ogen als je sterkte -7.00 hebt ?

• Johan

Carla schreef:

>

> is het wel zo, dat je snijt in een gezond oog ? Hoe gezond

> zijn je ogen als je sterkte -7.00 hebt ?

Hi Carla,

Ik denk dat een oog met sterkte -7.00 perfect gezond kan zijn. Evengoed betekent een grotere gezichtsscherpte geen garantie op gezonde ogen.

Tenslotte lijkt het erop dat een “normale” gezichtsscherpte een rekbaar begrip is. Neem bijvoorbeeld iemand die na een ingreep de onderste rijen op de Snellentestkaart kan lezen. Als er echter ten gevolge van dezelfde ingreep andere -ditmaal onomkeerbare - gezichtsproblemen ontstaan zijn, is die persoon volgens mij niet noodzakelijk beter af.

Uiteraard moet ieder zelf kiezen wat ie persoonlijk belangrijker vindt: een grotere gezichtsscherpte of het vermijden van de risico's die aan een ingreep verbonden zijn. Het komt er alleen op aan dat het een geïnformeerde keuze wordt.

Groetjes,

Johan

• Carla

Toch heb ik vaak het gevoel dat ik geen gezonde ogen heb. Tuurlijk is het te verhelpen met een bril of lenzen, en als de operatie mislukt is het maar de vraag of het dan ng te verhelpen is, maar ik ben niet echt gelukkig met die lenzen.

Kan toch best veel nadelen bedenken, die bril of lenzen zijn wel behelpen…..

• Johan

Hi Carla,

Als je vreest dat er iets scheelt met de gezondheid van je ogen, kan je het best zo snel mogelijk een oogarts raadplegen. Niet uitstellen, gewoon doen.

Zoals de meeste dingen heeft een bril inderdaad nadelen, net zoals een aantal belangrijke voordelen. Heb je er bijvoorbeeld al eens bij stilgestaan dat je bril je ogen in grote mate beschermt tegen ongelukken met scherpe voorwerpen en bijtende vloeistoffen? Brillenglazen zijn tegenwoordig bijzonder goed bestand tegen inslagen, schokken en stoten.

Brilmonturen kunnen de dag van vandaag echt bijzonder comfortabel zijn. Er zijn vederlichte, anti-allergische en onbreekbare monturen verkrijgbaar. Vraag maar eens na bij enkele opticiens of er eventueel niet iets beters voorhanden is dan je huidige montuur.

Bovendien is de bril de laatste decennia geëvolueerd tot een geraffineerd accessoire. Brillen met plano glazen of met een geringe sterkte worden om die reden soms gedragen door mensen die een afdoende gezichtsscherpte hebben.

Exploreer indien nodig ook eens je mogelijkheden om het comfort van je huidige glazen te verbeteren. Vraag bijvoorbeeld maar eens naar ultradunne en lichte glazen of glazen met extra hoge randscherpte. Uiteraard zijn er ook nog de klassiek geworden opties zoals antikrasbehandeling, onbreekbaarheid en ontspiegeling.

Ok, genoeg over brillen nu. Er zijn natuurlijk ook nog contactlenzen met hun specifieke voor en na's. Advies hierover laat ik echter liever aan iemand anders over.

Groetjes,

Johan

eyewearjournal.com

• Carla

Je hebt heus wel gelijk hoor, maar toch…

Ik draag al een bril vanaf mijn 3de jaar. Gelijk al -4,-3. Een bril is voor mij alleen maar een rotding, helaas noodzakelijk, maar het heeft een te grote stempel op mijn jeugd gedrukt om hemecht te waarderen voor alles wat hij waard is.

Dus als ik ooit genoeg geld over heb om mijn ogen te latenlaseren, dan zal ikeerst meer info zoeken en dan doe ik het vast wel.

En dan draag ik daarna nog wel een zonnebril, voor die andere voordelen.

Wel bedankt voor die hart onder de riem van je !