vraagje

• becca

Ik heb (voor ik mijn vraag zou gaan plaatsen) eens de oude berichten gelezen over nachtblindheid.

Ik heb er zelf ook last van, tenminste, of het de “officiele” vorm is, is maar de vraag.

Maar goed,wat ik niet terug kon vinden, is of er inderdaad een bril bestaat die hierbij kan helpen.

Ik heb wel de vraag gezien,maar nooit gelezen of er daadwerkelijk zoiets bestaat.

Bij diverse opticiens heb ik het al gevraagd,maar die keken me aan of ik niet goed was.Dus bij deze; is er een bril die hierbijhelpt en waar zij die dingen te krijgen?

Groetjes Becca

• moi

ja er zijn over een a 2 weken glazen bij de pearle de nightview 1,5 jaar getest en het schijnt te werken

• peter

Becca met een laserbehandeling kan dat weer goed gemaakt worden met een bril niet, ik had voordat ik gelasert was ook al een beetje last van nachtblindheid ik zag op de weg alle auto's op mij afkomen maar na de laserbehandeling was ik hier ook van verlost dit heeft te maken dat je een ster niet als ster ziet maar als een vlek Dit wil zeggen dat die ster buiten je pupil valt ik hoop dat je voldoende weet anders lees maar een op mijn site de ervaring van mij na de laserbehandeling en informeer maar eens bij fyeo laservision (zie mijn site) daar word er niet mee gelachen maar zij kunnen je het juiste advies geven.

• peter

oeps vergeten http://members.home.nl/pe3pmk

• Jan

hoeveel kost die laser behandeling??????

• peter

1800 euro per oog

• klaas

Laat eerst je ogen eens testen bij een goede opticien,of je geen cylinder afwijking hebt,wat inhoud dat je alles niet echt scherp ziet maar wel zo dat je best 100% kan zien,alleen het contrast onbreekt,zodat je s'avonds met auto reiden de scheiding tussen de berm en de weg moeilijk waar kan nemen,vooral bij regen achtigweer.Wat mij de laatste tyd opvalt dat de grotere optiek bedrijven net zoals Pearle gewoon door zgn nieuwsberichten,zoals nu met die gele glazen wat al helang bekend is dat ze in kombinatie met een blauwfilter contrastverhogend werkt,maar het fijtelijk probleem niet oplost,weet je van dit soort persberichten is goedkoper dan adverteren,en je haalt bijna alle kranten,slimme jongens……………..