kosten laserbehandeling

• tom de haan

Zijn de kosten van een laserbehandeling aftrekbaar van de inkomstenbelasting?

• Hans

Hallo Tom

als je van plan bent om 'n laser behandeling te laten doen, vraag ik:

Ben je wel HEEL zeker dat je dit wilt doen??

Kijk eens op www.surgicaleyes.org en op:www.lasikdisaster.com en vergeet dan niet de poll te bekijken. Velen weten meer dan 'n enkeling. Succes.

Hans

• Monique

In feite niet, valt onder kosmetische ingreep, flauwekul natuurlijk, je komt er niet anders uit te zien! Gewoon indienen, er wordt alleen steeksproefgewijs gecontroleerd! aldus de belastingdienst. Dus met een beetje mazzel.

Heb hierover contact gehad met de BD, eerst was het geen enkel probleem, aan het eind van het verhaal werd gevraagd naar de hoogte van de kosten, toen moest er ineens overlegd worden en een dag later………….je raadt het al, kon niet!

Dat hadden ze nou net niet moeten doen :)

• Rob

Naar mijn idee zijn het gewoon ziektekosten!!! Het is een lichamelijk gezondheidsprobleem dat door een medische ingreep nu verholpen kan worden.

Belasting vermindering moet zowieso mogelijk zijn, maar het gaat nog verder….

Er wordt door een paar verzekeraars wel vergoedt en dit zou door alle maatschappijen gedaan moeten worden!!!!

Welke advocatenorganisatie wil hiermee aan de slag voor al die potentiele clienten die nu misleid worden??? Ik denk dat er honderden, zo niet duizenden mee willen betalen aan een (no cure-no pay) procedure.

• peter

Ik kan alleen vertellen dat het 1800 euro per oog is en reken dit is uit over een 10 tal jaar dan zul je zien dat de prijs wel meevalt voor lenzen of een bril ben je dan nog meer kwijt

• Monique

Goed idee, misschien op een ander prikbord!

Ben het met je eens maar de BD stelt zich op het standpunt dat alleen die ziektekosten aftrekbaar zijn mits er een medische noodzaak aanwezig is.

Als die er al zou zijn dan vergoedt de zorgverzekeraar het wel lijkt me.

Dat wordt dus lastig, maar ga het toch nog verder uitzoeken, want het is inderdaad absurd.

• klaas

Ik heb eens de vraag voorgelegd aan een van de bekende oogartsen,hij vertelde mij dat in de VS de claims zo hoog zijn,dat een colega van hem daar in het gevang zit,geeft te denken hoe het over 10 jaar nog is met je ogen,ik bedoel maar kan maar een keer,en het risico draag je zelf.